AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Techart vergrijpt zich ook aan Cayenne Diesel
41
Techart is geen onbekende als het gaat om het verbouwen van Porsche's. Zo'n beetje elk model van de Duitse sportwagenfabrikant kan door de tuner voorzien worden van een alternatief uiterlijk of innerlijk. Het is dus niet echt verbazingwekkend dat ook de Cayenne Diesel nu ten prooi valt aan de tuner.
Voor de Porsche Cayenne Diesel levert Techart een reeks modificaties voor motorblok, interieur en exterieur. Om maar met dat laatste te beginnen, ze zijn in ieder geval grondig te werk gegaan. De Aerokit 1 voorziet de Cayenne van onder meer een nieuwe voorspoiler, een dakspoiler en diverse koelsleuven. Volgens Techart zijn de aanpassingen niet alleen optisch maar dragen ze ook daadwerkelijk bij aan koeling en aërodynamica. 21 inch lichtmetaal hoort bij de Aerokit 1, maar 22 inch is eventueel ook een optie.
Ook binnenin levert Techart verscheidene opties zoals aluminium sportpedalen en leren vloermatten. Zit er luchtvering op de Cayenne, dan kan deze eveneens door Techart worden aangepast. De bestuurder kan dan zelf de wagenhoogte regelen en bij stilstand zakt de Cayenne automatisch om het instappen makkelijker te maken.
Motorisch ging Techart flink los op het dieselblok. De 3,0-liter V6 diesel werd voor de gelegenheid van 240 pk gekieteld naar 290 pk. Het koppel steeg met 80 Nm naar 630 Nm. Hierdoor wordt een flinke hap genomen uit de acceleratietijd van 0 naar 100. De standaard Cayenne Diesel doet er 8,3 seconden over, met de Techart tuning daalt dit naar 7,7 seconden. De CO2-uitstoot blijft volgens de tuner gelijk aan de standaard Cayenne Diesel, die 244 g/km uitstoot.
Ook binnenin levert Techart verscheidene opties zoals aluminium sportpedalen en leren vloermatten. Zit er luchtvering op de Cayenne, dan kan deze eveneens door Techart worden aangepast. De bestuurder kan dan zelf de wagenhoogte regelen en bij stilstand zakt de Cayenne automatisch om het instappen makkelijker te maken.
Motorisch ging Techart flink los op het dieselblok. De 3,0-liter V6 diesel werd voor de gelegenheid van 240 pk gekieteld naar 290 pk. Het koppel steeg met 80 Nm naar 630 Nm. Hierdoor wordt een flinke hap genomen uit de acceleratietijd van 0 naar 100. De standaard Cayenne Diesel doet er 8,3 seconden over, met de Techart tuning daalt dit naar 7,7 seconden. De CO2-uitstoot blijft volgens de tuner gelijk aan de standaard Cayenne Diesel, die 244 g/km uitstoot.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Cayenne E-Hybrid
- 2024
- 45.364 km
€ 109.750

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid | SPORTCHRONO | PASM LUCHTVERING | ADAPTIVE CRUISE CONTROL | SOFTCLOSE | PANORAMA/SCHUIF-KANTELDAK | 14-WEG STOELEN | BOSE | ELEKTR.TREKHAAK | 360 CAMERA | NL AUTO | 1E EIGENAAR |
- 2019
- 43.423 km
€ 65.900

Porsche Cayenne 3.0 S E-Hybrid NAP PANO GOED OH ALLE OPTIE
- 2015
- 315.807 km
€ 19.999
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
Nieuws
Elektrische Porsche Cayenne Coupé bijna ongecamoufleerd op pad
Nieuws
De Porsche Cayenne krijgt drie opvolgers, en dit is de derde
Porsche Cayenne Diesel – 2012 – 458.041 km - Klokje rond
Nieuws