Tata's Racemo in de ijskast gezet
Ontwikkeling blijkt te duur
Tata Motors lijkt de levenslustige Racemo voor onbepaalde tijd in de ijskast te hebben gezet. De ontwikkelingskosten die met de komst van de auto gemoeid zouden zijn, blijken te hoog te liggen.
Tijdens de Autosalon van Genève presenteerde Tata de Racemo, een sportief model dat onder het sportieve submerk Tamo op de mark zou moeten komen. Uit berichtgeving van de Indiase afdeling van Autocar blijkt dat Tata Motors de ontwikkeling stil heeft gezet. Het ontwikkelen van een coupé met middenmotor zou te kostbaar zijn. Tata Motors is van mening dat het het geld momenteel beter kan steken in zijn kwakkelende bedrijfsautotak.
De Racemo was een concept-car die gebouwd was op Tata's nieuwe MoFlex-basis. Een achter de voorstoelen geplaatste 1,2-liter grote driecilinder leverde in het studiemodel 190 pk en 210 Nm. Daarmee had de 3,84 meter korte en 1,81 meter brede Racemo minder dan 6 tellen nodig om naar een snelheid van 100 km/h te kunnen sprinten. Of Tata zich ooit nog aan de Racemo gaat wagen, is niet bekend.