Tata Nano GenX: nieuw blijft klein

Indiase stadsrakker krijgt nieuwe snoet

Tata GenX Nano
Tata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX NanoTata GenX Nano

In 2008 vuurde Tata de Nano op de Indiase markt af. Het spotgoedkope wagentje moest India mobiel maken, maar mocht daarin niet slagen. Met deze vernieuwde versie proberen die Indiërs het opnieuw.

De Nano GenX - zoals Tata z'n vernieuwde kleintje heeft genoemd beschikt onder andere - optioneel - over een nieuwe transmissie. De gerobotiseerde EasyShift-handbak heeft zelfs een sport-modus voor een verkorte acceleratietijd. Hoe dat in de praktijk uitpakt, is nog niet bekend.

De vernieuwde Nano heeft voor het eerst een achterklep die daadwerkelijk open kan, en verder krijgt de GenX stuurbekrachtiging, een grotere brandstoftank, betere remmen en meer 'mutlimedia-aansluitingen' mee.

We zien een Nano met een nieuwe grille, nieuwe lichtunits, een gewijzigde achterbumper en een ander stuurwiel. De 0,6-liter tweecilinder die 38 pk en 51 Nm levert, is ongewijzigd gebleven.

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.