AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Tata koopt Jaguar en Land Rover'
Ford had de nodige moeite om een koper voor Jaguar en Land Rover te vinden, maar nu lijkt het concern er dan toch in geslaagd te zijn. Het Indiase Tata zou de gelukkige nieuwe eigenaar zijn.
Zou, want ook al is het nieuws gebracht door het doorgaans betrouwbaar CNBC, Ford doet de berichten af als 'pure speculatie'. Ravi Kant, manager bij Tata, weigerde commentaar te geven op de berichten.
Tata Motors is een snel groeiende autofabrikant uit India. Het bekendste model is waarschijnlijk de Indica. Die zou bij ons als Cityrover door het leven gaan, ware het niet dat MG Rover vrijwel meteen na de introductie op de fles ging.
De aankoop van twee prestigieuze Engelse merken is voor Tata de ideale springplank om ook in het Westen voet aan de grond te krijgen. Hoeveel het Indiase merk betaalt voor Jaguar en Land Rover is niet bekend. Ford betaalde in 1989 2,5 miljard dollar voor Jaguar. Land Rover kostte in 2000 2,73 miljard euro.
Tata Motors is een snel groeiende autofabrikant uit India. Het bekendste model is waarschijnlijk de Indica. Die zou bij ons als Cityrover door het leven gaan, ware het niet dat MG Rover vrijwel meteen na de introductie op de fles ging.
De aankoop van twee prestigieuze Engelse merken is voor Tata de ideale springplank om ook in het Westen voet aan de grond te krijgen. Hoeveel het Indiase merk betaalt voor Jaguar en Land Rover is niet bekend. Ford betaalde in 1989 2,5 miljard dollar voor Jaguar. Land Rover kostte in 2000 2,73 miljard euro.
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws
Range Rover SV volgt zwarte voorbeeld van de Sport
Nieuws
De standaardkeuze als actiemodel: Land Rover Defender Octa Black
Nieuws
Range Rover Sport SV in het zwart gestoken
Nieuws
Land Rover Defender Edition 53: 26 centimeter korter en makkelijker in te parkeren
Nieuws