Subtiel: Scaldarsi Motors Emperor

Ultieme overtreffende trap uit... Canada!

Scaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse Maybach
Scaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse MaybachScaldarsi Emperor Mercedes-Benz S-klasse Maybach
Als je een grote limousine wilt, is de S-klasse van Mercedes een goede keus. Als dat niet groot genoeg is, kun je gaan voor een lang exemplaar. Wie dan nog niet genoeg ruimte en weelde heeft, opteert voor de Maybach-versie. Voor meer snelheid is er een Brabus-versie van die auto. En als je vindt dat die je rijkdom niet voldoende etaleert, is er altijd nog de Emperor van Scaldarsi Motors.

Want inderdaad, dit apparaat is in de basis een Mercedes-Benz Rocket 900 Maybach, ofwel een door Brabus aangepakte Mercedes-Maybach S600. Deze ultieme overtreffende trap is slechts met veel moeite nog als S-klasse herkenbaar, want Scaldarsi Motors heeft werkelijk ieder carrosseriepaneel opgepompt, aangedikt of uitgeklopt. De gigantische grille springt als eerste in het oog, maar ook het zijaanzicht ging dankzij de forse wielkasten en de daarbij horende uitstroomopeningen danig op de schop.

De objectiviteit gebiedt ons om ons oordeel achterwege te laten, maar laten we zeggen dat het resultaat nogal smaakgevoelig is. Het geheel doet met z'n vele koperkleurige accenten en waanzinnige kleurcombinaties denken aan het soort luxe dat we bij bedrijven als het Russische Dartz zien. Het interieur zet die lijn voort en bedelft z'n betreders onder kilo's leer dat in een krokodillenhuid-achtig patroon is aangebracht. Het zou zomaar eens echt van een gevaarlijk reptiel afkomstig kunnen zijn, want Scaldarsi biedt maar liefst 24 verschillende exotische diersoorten aan voor de bekleding. In combinatie met een keuze uit 78 houtsoorten moet je toch tot de gewenste samenstelling kunnen komen. Koper- en goudkleurige accenten moeten ook hier het ultieme gevoel van weelde overbrengen.

Onder de kap laat Scaldarsi de Rocket 900-techniek ongemoeid, wat betekent dat de machtige V12 900 pk en bijna 1.200 Nm op de weg zet. Wie dit apparaat nooit wenst tegen te komen kan rustig ademhalen: de kans dat dat gebeurt is met de 10 exemplaren die gebouwd zullen gaan worden niet zo groot. In de toekomst wil Scaldarsi zich onder meer bezig gaan houden met de Mercedes-AMG S65 Coupé, de Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G65 en – jazeker- Bugatti Chiron.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.