
Mahindra houdt mega-investering in SsangYong tegen
SsangYong heeft het moeilijk en hoopt een flinke investering van grootaandeelhouder Mahindra...
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
SsangYong is op zoek naar een nieuwe partij om grootaandeelhouder en investeerder te worden. Mahindra & Mahindra, het huidige moederbedrijf, lijkt namelijk van de boel af te willen.
Het rommelt bij SsangYong. Eerder dit jaar wilde Mahindra & Mahindra, nu nog voor bijna 75 procent eigenaar van SsangYong, een aanvankelijk beloofde mega-investering niet doorvoeren. Later kwam er toch nog een kleinere financiële impuls, maar volgens Reuters wil de Indiase gigant SsangYong het liefst gewoon helemaal van de hand doen. Vanwege de uitblijvende kapitaalinjecties door het moeder bedrijf zou SsangYong daar inmiddels ook om staan te springen.
Inmiddels is door het Zuid-Koreaanse merk al een adviseur in de arm genomen om te kijken welke partijen mogelijk geïnteresseerd zijn in het overnemen van het meerderheidsbelang. Twee Chinese giganten, BYD en Geely, worden al genoemd als kanshebbers, hoewel Geely dat gerucht volgens Reuters van de hand wijst.
SsangYong kende vorig jaar een voor zijn doen zeer goed jaar met 135.235 verkochte auto's wereldwijd. Een krappe 14.000 daarvan kwamen in Europa op kenteken te staan. Hier in Nederland biedt SsangYong zes modellen aan; de Tivoli (foto), de XLV, de Korando, de New Rexton, de Rodius en de Actyon Sports. In 2019 werden er slechts twee nieuwe SsangYongs verkocht in ons land. Voor zover bekend staat de teller dit jaar nog op nul.
SsangYong heeft het moeilijk en hoopt een flinke investering van grootaandeelhouder Mahindra...
SsangYong kreeg eerder deze maand van moederbedrijf Mahindra & Mahindra te horen dat een...
In september vorig jaar stelde SsangYong de gefacelifte Tivoli aan de Europese consument voor....
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.