AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Spyker-productie in Engeland gestart
23
Spyker heeft de productie verplaatst vanuit Zeewolde naar het Engelse Coventry. Daar is de productie van de Nederlandse sportauto van start gegaan.
Spyker bouwt de nieuwe Aileron bij het Britse CPP in Coventry. Dat betekent dat de productie in Zeewolde ten einde is. Gisteren is het startschot gegeven voor de Aileron-productie in Engeland. CPP is een oude bekende bij Spyker. In het jaar 2000 bouwden zij het eerste prototype en al tien jaar lang zorgt het voor de carrosseriepanelen van Spyker.
Meer dan de helft van de componenten die worden gebruikt bij de productie, zijn afkomstig uit Engeland. De productie in Coventry past dus goed in de nieuwe filosofie van Spyker. Daarbij wordt gekeken hoe de productie kan worden verhoogd en de kosten tegelijkertijd worden verlaagd.
Door de komst van Spyker kan bij CPP het personeelsbestand met veertig mensen worden uitgebreid zodat er in totaal 150 mensen aan de slag zijn. De maximale productiecapaciteit van Spyker ligt nu op vijf auto's per week.
Lees ook
Reportage
Spyker-enthousiasteling Jasper en zijn team houden alle Spykers wereldwijd rijdend
Nieuws
Spyker-curator eist 1,5 miljoen euro van ex-topman Muller
Nieuws
Spyker tekent overeenkomst met investeerders, productie vanaf 2022
Nieuws
Faillissement Spyker: curator bereidt verkoop merkrechten voor
Nieuws