Spyker Peking-to-Paris dit jaar in productie

Spyker D12 Peking-to-Paris

Spyker toont de productierijpe SUV Peking-to-Paris op de stand in Genève. Bovendien onthult het Nederlandse merk een compleet nieuw model.

Spyker toont de productierijpe SUV Peking-to-Paris op de stand in Genève. Bovendien onthult het Nederlandse merk een compleet nieuw model.
De productie van de Peking-to-Paris gaat eind dit jaar van start. De D12 krijgt een 6,0-liter W12 met 500 pk, bekend uit de Audi A8. De sprint van 0 naar 100 legt de 1.895 kilo zware Spyker af in 5,0 seconden. Als topsnelheid wordt 295 km/u opgegeven. De motor is gekoppeld aan een zestraps automatische versnellingsbak en een stuurwiel waar vanaf de bak sequentieel is te schakelen.
De D12 Peking-to-Paris heeft een lengte van 4,95 meter en is – zonder spiegels – twee meter breed. De hoogte is minimaal 1,68 meter en maximaal 1,77 meter. De brandstoftank heeft een inhoud van honderd liter. Een opmerkelijk detail is dat de D12 is voorzien van naar achter openslaande portieren en de concept van vorig jaar stond op 24 inch Aeroblade wielen.
Ander belangrijk nieuws betreft de nieuwe Spyker, die de fabrikant nadrukkelijk 'sportwagen' noemt. Of het inderdaad een sedan betreft, zoals door meerdere bronnen wordt gemeld, laat het merk uit Zeewolde dus in het midden. Ook deze zal op de stand in Genève te bewonderen zijn. Andere media berichtten over een ontwerp van de bekende Italiaanse designstudio Zagato, maar tegen ons benadrukte Spyker dat er een samenwerking is aangekondigd met 'een designstudio' en dat de naam Zagato nooit is genoemd.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.