AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
S 320 CDI BlueEfficiency nipt aan diesel
10
Mercedes-Benz neemt een scala aan noviteiten mee naar Parijs. Een van deze nieuwtjes is de S 320 CDI BlueEfficiency, een extra zuinige S-klasse.
De S 320 CDI BlueEfficiency is 10 procent zuiniger dan de gewone S 320 CDI. Mercedes-Benz bewerkstelligt dit door het gebruik van lichtere wielen, banden met een lagere rolweerstand en een bij stilstand automatisch ontkoppelende 7G-Tronic automaat. Verder werkt de hydraulische pomp voor de stuurbekrachtiging pas als de bestuurder ook daadwerkelijk een beweging met het stuurwiel maakt, wat ook voor brandstofbesparing zorgt.
Het gemiddeld verbruik daalt met 0,7 liter per 100 kilometer naar 7,6 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot duikt dankzij een reductie van 21 gram per kilometer onder de magische 200-grens: 199 gram per kilometer. Ondanks deze besparing is de S 320 CDI BlueEfficiency geen trage auto: 0 tot 100 kilometer per uur kost deze S 7,8 seconden en de topsnelheid is 250 kilometer per uur.
De S 320 CDI BlueEfficiency maakt de gewone S 320 CDI feitelijk overbodig en is dan ook daadwerkelijk de opvolger van dat model. De S 320 CDI BlueEfficiency is per direct te bestellen voor 96.338 euro.
Het gemiddeld verbruik daalt met 0,7 liter per 100 kilometer naar 7,6 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot duikt dankzij een reductie van 21 gram per kilometer onder de magische 200-grens: 199 gram per kilometer. Ondanks deze besparing is de S 320 CDI BlueEfficiency geen trage auto: 0 tot 100 kilometer per uur kost deze S 7,8 seconden en de topsnelheid is 250 kilometer per uur.
De S 320 CDI BlueEfficiency maakt de gewone S 320 CDI feitelijk overbodig en is dan ook daadwerkelijk de opvolger van dat model. De S 320 CDI BlueEfficiency is per direct te bestellen voor 96.338 euro.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Een V8 voor €8.000: wil je dan een Daimler, een Benz of toch maar een Amerikaan?
Nieuws
Het setje compleet: gefacelifte Mercedes-Benz S-klasse als AMG
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws
Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder
Autotest