AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault Twizy als Cargo iets duurder
17
De Cargo-uitvoering van de Renault Twizy is eigenlijk gewoon een Twizy zonder achterste zitplaats. Toch is de Cargo iets duurder dan de 'normale' versie.
De goedkoopste Twizy Cargo kost 6.603 exclusief BTW, maar dan krijg je de versie die het bij 45 km/h voor gezien houdt. Wil je tot 80 km/h kunnen gaan kost dat minimaal 7.265 euro, eveneens zonder BTW. Naast het ontbreken van de achterste stoel krijg je voor dat bedrag ook een luik in de achterzijde van de Twizy die de afgesloten bagageruimte van 180 liter bereikbaar maakt.
De Twizy Cargo is ontwikkeld naar aanleiding van het feit dat meer dan de helft van de verkochte Twizy's bij bedrijven terechtkomt. Volgens Renault is het karretje de ideale oplossing voor het vervoeren van kleine spullen binnen de stad, en het merk ziet ook hulpdiensten er wel gebruik van maken.