AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Scénic met alle specs

Enorme wielen standaard

Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Vorige week hadden we al de eerste gelekte beelden van de nieuwe Renault Scénic. Nu hebben we meer beeld en alle ins en outs.

Meestal stelt het straatmodel van een auto die je eerder op een beurs zag wat teleur. Die grote, stoere lichtmetalen wielen hebben dan plaatsgemaakt voor 15-inch wieldoppen. Zo niet bij de vierde generatie Renault Scénic. 20-inch, op menig sportwagen meerprijs, is hier de standaard. Bij de Scénic overigens wel weer met een relatief smal loopvlak (195/55R20), waarmee hij op dat gebied wat doet denken aan de BMW i3. Net als bij die auto moet het formaat zorgen voor minder rolweerstand en een betere aerodynamica.

Voor ontwerper Laurens van den Acker is deze nieuwe Scénic een mijlpaal; vanaf nu is elk regulier model van Renault van zijn hand, een proces dat in gang werd gezet met de introductie van de Clio, vier jaar geleden. Daarvan is hij op dit moment overigens druk bezig een opvolger te tekenen, vertelde Van den Acker onlangs tegen AutoWeek.

De Scénic IV wordt leverbaar met diesels met 95, 110, 130 en 160 pk. Bij de benzinemotoren is er keuze uit 115 en 130 pk. Standaard heeft de Scénic een handgeschakelde zesbak, de 110 pk en 160 pk diesels zijn er ook met EDC, een automaat met dubbele koppeling. Bij de 110 pk heeft die zeven verzetten, bij de 160 pk zes.

De 110 pk diesel wordt ook leverbaar met Hybrid Assist-technologie, een eenvoudig mild-hybrid-systeem dat bij het remmen vrijkomende energie regenereert en die via een elektrische hulpmotor hergebruikt. Volledig elektrisch rijden of pluggen zit er niet in. Renault wil de Scénic hiermee op relatief goedkope wijze toch een stuk zuiniger maken. Eind dit jaar komt deze Energy dCi op de markt.

Renault monteert standaard Active Emergency Braking en voetgangerdetectie en ook vermoeidheidherkenning en actieve rijbaanhulp horen tot de mogelijkheden. Vanbinnen zien we een verbeterde versie van het modulaire railsysteem tussen de stoelen en in plaats van een dashboardkastje heeft de Scénic, in navolging van de Captur en Espace, een lade. Ook de Multi Sense-knop voor rij-instellingen en de in kleuren verstelbare sfeerverlichting zagen we eerder in grote broer Espace.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (145)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 6
Zelfs deze MPV heeft nog enige vorm van elegantie,
En dat is bijzonder in dit segment.

De Nederlander van der Acker is goed bezig bij Renault!
AlfaFrankY
AlfaFrankY
  • 8
Mooie specs en lekker veel keuze.

De 20 inch banden vervangen zal flink schrikken worden in de portemonnee....
Sharknose BMW
Sharknose BMW
  • 5
Erg 'plastic fantastic'. Met die kleine raampjes lijkt het wel een rijdende bunker. Niet echt mijn smaak.
andrehj
andrehj
  • 3
De prijs van die banden valt met ca 140 euro per stuk nog wel mee (zie http://reifen-vor-ort.de/sommerreifen/continental-conti%20eco%20contact%205-1955520-3 29638), echter het feit dat je keuze hebt uit precies één merk en type is wel een iets groter probleem....
Anoniem
Anoniem
  • 3
Wat ik wel een teleurstelling vind is dat je maar max 130pk benzine motor kan krijgen, de velgen zijn inderdaad wel erg groot en maar de prijs valt reuze mee 145 euro en dan heb je Continental. Maar ik vind deze Renault net zoals het hele gamma niet mooi.
Anoniem
Anoniem
  • 9
Getver, die Meriva-knik. Jammer.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor het overige veel uiterlijk vertoon. Dat trekt ook kopers.
echt frans
echt frans
  • 3
dan zal het voor mij jammer genoeg geen scenic meer worden als hij niet in benzine versie met automaat en grotere motor leverbaar is.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Is ie achteruit tegen een betonnen muur gereden? Vind het maar een rare achterkant, net alsof het ontwerp nog niet af was, maar de vereiste lengte wel al was bereikt.
Anoniem
Anoniem
  • 15
Het blijft een auto voor zielige huisvaders. Je gaat alleen in zoiets rijden als je thuis absoluut niets in te brengen hebt.
niels niels
niels niels
  • 5
Mooie nieuwe generatie van de Scenic. Dit is echt een toevoeging in zijn segment.

Wellicht worden er in een later stadium nog extra benzinemotoren toegevoegd aan het gamma? IN de Qashqai is ook een 163pk motor leverbaard. Deze motor ligt dus in de schappen van Renault-Nissan en kan zo in de Scenic, en andere modellen, gelepeld worden.
Anoniem
Anoniem
  • 2
lekker fris bakkie geworden zeg!
AlfaFrankY
AlfaFrankY
  • 19
@Voitures Allemandes.. wat ben jij een ontzettende azijnpisser. Heb je ook af en toe ietd positiefs of inhoudelijks te posten?
Ome Leo
Ome Leo
  • 5
Erg geslaagd en onderscheidend. Wie had dat ooit van een Scenic durven zeggen.

Laurens heeft weer lekker zitten tekenen.

Goed bezig Renault!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Het is natuurlijk een busje maar wel een elegant busje net als de C4 Picasso

Interieur niks premium of meer van dat soort loze lulkoek maar gewoon erg mooi.

Echter Benchmark blijft toch de op eenzame hoogte staande Espace
Anoniem
Anoniem
  • 5
Bizar fraaie MPV.

Leuk vooruitzicht deze Scenic in alle kleuren v/d regenboog te mogen aanschouwen.

NB:
De portierlijn heeft hoegenaamd nix gemeen met die in de vorige korte Picasso of Meriva - daar was het een 'dwaas ideetje" waarvan iedereen kon vermoeden dat het geen blijvertje zou zijn.

Hier is het zeer functioneel in het totale design.
Anoniem
Anoniem
  • 15
Oooh wat hang ik graag de zielige huisvader uit. En als mensen dan denken dat ik thuis niets in te brengen heb: so be it. Maar deze auto gaat het worden, wat ongelofelijk mooi. Die kleur, die originele vorm voor een MPV, die grote wielen, hij klopt helemaal!
AS61
AS61
  • 4
Ik ben er niet kapot van.

De wielen zijn kolossaal en misschien wel té groot.

De huidige Renaults zien er allemaal uit alsof er opzij een andere auto ingereden is. Dit designtrucje werd voor het eerst gebruikt bij de Clio en is daarna op alle nieuwe modellen verschenen.
De handtekening van Van den Acker. Wel origineel, niet mooi.

En die knik in het raam ... ik weet het niet hoor.
straatos
straatos
  • 1
"Kijk-kijk" als ie in je binnenspiegel verschijnt... en je passeert. Een regelrechte Dufus als je vervolgens de achterzijde ziet. Dan maar liever vóór blijven.
Anoniem
Anoniem
  • 11
Geweldig !! Waar iedereen bij een concept wel klaagt over het feit dat het uiteindelijke productie model niet lijkt, want pikkepoeliewieltjes, daar doet Renault gewoon ff 20 inchjes eronder !! HATSEFLATS !! En met een goede reden ook. Laurens chapeau !!
Anoniem
Anoniem
  • 5
Ohh mijn god wat is dat voor een gedrocht.werkelijk een lelijke lomp uitziende auto
Anoniem
Anoniem
  • 6
De keuze voor grote smalle wielen is gewaagd, maar supergoed. Zulke wielen hebben de toekomst.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Mooie opvolgers, laatste model niet echt gelukt.
Ook een grand hiervan?
Maar vindt het meer een suv dan mpv...

Enne...ideaal voor de "suffe huisvader" , iedereen de ruimte en je dogs kunnen goed mee, lekker zicht voor iedereen .
Maar de "ideale huisvader" stopt dit alles in een audi of zo....want dan telt HIJ mee bij de coole...
Dat is pas suf in mijn ogen
BDND
BDND
  • 7
Gaaf ding geworden!
Rij voorlopig nog trots in mijn Scenic2(nee geen huisvader, geen kinderen, vind het gewoon een hele mooie auto)

Maar wat is de scenic 4 ook weer geslaagd zeg!
AS61
AS61
  • 2
Ik zag net het filmpje en ben nu toch wel wat positiever.

Eerst maar eens in het echt zien dus om een definitief oordeel te kunnen vellen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Revolution
Auto lijkt klein omdat er tractorwielen onder staan
Piet Keizers
Piet Keizers
  • 0
Echt de mooiste midi mpv van dit moment. Ziet er echt wel dynamisch uit en toch praktisch voor het gemiddelde gezin. Alleen die Meriva knik in de ramen vind ik wat jammer.
Anoniem
Anoniem
  • 1
"Dan zal het voor mij jammer genoeg geen scenic meer worden als hij niet in benzine versie met automaat en grotere motor leverbaar is."

Ook de Mégane heeft hetzelfde 'probleem'.

Hopelijk verandert dat nog in de nabije toekomst, anders ga ik toch ff buurten bij andere merken die dat wel hebben.
Lancia Lover
Lancia Lover
  • 1
Voor mij blijft de C4 Picasso vooralsnog de mooiste in z'n segment. Ik vind de nieuwe Scenic op zich wel mooi, maar die knik is en blijft, ondanks dat Thiago graag het tegendeel probeert te 'bewijzen', lelijk, en de Hyundai-achterkant is gewoon een tegenvaller. Nee, had wel wat originelers verwacht.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Verder vind ik de nieuwe Scénic een heel mooie voiture om te zien.
Nappie
Nappie
  • 6
Het lijkt wel alsof alle Renault producten waar Laurens van den Acker zich tegen aan heeft bemoeid alleen maar beter en mooier worden.
Deze man doet heel goed werk en is een gewild man voor welke design afdeling dan ook!! chapeau

Een zeer nette MPV, valt eigenlijk niks op aan te merken.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik sluit me volledig aan bij @Lancia Lover. De C4 Picasso heeft een veel beter samenhangend en bovendien tijdloos design. Deze Scenic is veel te trendgevoelig en de achterzijde is totaal anoniem.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@ Lalo, en jij denkt dat ik hier post om een ander van iets te overtuigen? Nein, bitte nein!

Ik meld louter dat de knik 'functioneel is voor het totaal plaatje"
R-Space feedback leerde dat mensen dat profiel 'sexy' vonden.

Gevolg is een oogstrelende MPV.

Jij mag best een Lada Niva of Lancia Ypsilon smaakvol noemen - geen probleem mee.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@ LaLo, en let op hè!

Stel je deze MPV voor met een Doorsnee zijkant / rechte raamlijn.

Is visueel een stuk saaier.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Renault heeft het omslagpunt liggen op 30mille (vanafprijs).

Daarboven maken ze best mooie, zakelijke ofwel mannelijke auto's zonder teveel fratsen (Talisman, Espace)

Daaronder teveel tierlantijnen, vouwen, kronkels, shiny plastic ofwel te vrouwelijk.

Als man kun je prima in een Karl, Up! of i10 rijden, maar in een Twingo durf ik dat niet.
Anoniem
Anoniem
  • 1
"Hopelijk verandert dat nog in de nabije toekomst, anders ga ik toch ff buurten bij andere merken die dat wel hebben"

Wat kies je dan, RenFan?
Wat ruil je in?
Anoniem
Anoniem
  • 4
@ VAGture Nachbarlandes

Je gaat alleen in zoiets rijden als je thuis absoluut niets in te brengen hebt.

En in wat voor auto mag jij (mee)rijden.
Hier heb je nooit wat zinnigs in te brengen dus zal dat thuis ook wel niet het geval zijn

Nogmaals de vraag van velen hier wat rijdt je zelf.... Of mag je dat, van "thuis" niet zeggen ? :-)
Anoniem
Anoniem
  • 1
La Voi: je valt ook niet in de Scenic doelgroep.

In de Scenic Geneve Intr vid op YouTube legt Laurens het de menigte duidelijk uit.
Primair een familie auto. Gezinnen met kinderen. Je weet wel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Thiago: dat bepaal ik graag zelf.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ LaLo: de korte C4 Picasso is zonder meer een plaatje.
Heb ik hier al eerder gemeld.

Wint in de UK alle vergelijkings tests, ook dat nog,
Bimmer's 2, Golf Van's ... allemaal op apegapen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
20" velgen - benieuwd naar het weggedrag en met name comfort.

In theorie zou de vering 'houteriger' moeten zijn.
Neem aan dat e.e.a. is ondervangen.

Geeft bij de Espace iig geen problemen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Thiago

Dus dan moet je maar iedere dag je woon-werk-verkeer afleggen in een auto die bij kinderen in de smaak valt?
TurboFan NL
TurboFan NL
  • 4
Grote wielen betekend minder last van oneffenheden... meer comfort, de rest doet de vering.
Een fiets met scateboard wielen komt niet lekker vooruit, immers...

Hoog op het verlanglijstje als (hopelijk) praktische auto. Een racer hoeft het niet te zijn. Stil en comfortabel, maar moet wel rap in kunnen halen... in de bergen :-) Helling op!
Anoniem
Anoniem
  • 5
Werkelijk een heel fraaie midi-mpv. Gewaagde wielen en kleuren. Goed bezig Renault! Erg leuk ook dat je de wielen zelf kan samenstellen, zie de video. Erg knap dat Laurens en z'n team zoiets fraais op de weg krijgen. M'n complimenten.
Anoniem
Anoniem
  • 9
@renfan
De Mégane iser anders met een 205pk benzine motor met automaat. Ga maar kijken en dan ook maar gelijk bestellen.

@va
Tsjongejonge. Een beetje vent rijdt overal mee. Zelfs in een up. Ik zou me helemaal niet schamen om in een Twingo te rijden, zijn prima auto's. Schamen voor je auto is typisch iets voor losers. En deze Scenic is gewoon mooi, dus daar wordt je alleen maar blij van en trots.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Was er al bang voor, geen 150/160 pk benzine. En de 130pk krijgt zo te lezen geen EDC. Vreemde keus, want de Megane was daarmee wel leverbaar. De 160pk diesel is daarentegen wel interessant. Ik ben geen dieselfan, maar die moet wel heel veel Nm hebben. Zal (helaas) wel duur worden.

Wat de wielen betreft: bij 195/55 is de hoogte van de band 10,7cm. Dat is best hoog. Ik heb 225/45 op 17", dat is 10,2cm hoog. Dat is een gebruikelijke hoogte. De banden op de scenic zijn dus hoger, lees: comfortabeler. De 20" wielen lijken me dus geen nadeel.
Revolution
Revolution
  • 0
De C4 Picasso van 2013 begint inmiddels ook op leeftijd te geraken.
Probleem bij de C4 Picasso is dat lelijke dashboard in het midden.
Dat wil niemand meer. En dan de 16 inch bandjes.

Prima auto verder, maar update is wel nodig.
Wheeler Dealers
Wheeler Dealers
  • 0
Staat wel vet die 20" alleen ieder richeltje wordt straks door die 55 low profile banden door gegeven en je portomonnaie loopt leeg bij vervangen.......

Het is pas knap als je als ontwerper een vet uitziende auto (met mooi gevulde wielkuipen) kan tekenen zonder die enorme velgen.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Oto! : dat is mij bekend.
M Car001
M Car001
  • 9
Blijft triest en lachwekkend dat sommige reageerders hun mannelijkheid meten aan de hand van de auto die ze (zouden willen) rijden.
reneole
reneole
  • 0
Erg teleurstellend vind ik...
Aan de buitenkant gaat het nog wel voor een busje, maar wat is die binnenkant verschrikkelijk lelijk....
Een Aldi tablet ziet er fraaier uit...
Control,Alt
Anoniem
Anoniem
  • 5
@ Van summeren

Hoi ouwe Audi-anwalt

Daar uw (door ouderdom aangetaste?) grijze celletjes het niet laten kunnen op de man te spelen en uw schijnbaar een pathologischefixatie op mijn persoontje heeft (Revolution stelde de zelfde vraag en daar reageert u niet op en daarbij is die vraag hier al zeer vaak gesteld en ook toen deed u er het zwijgen toe)

Zal ik het u maar verklappen wat ik hier al zeer vaak aangegeven heb (geheugen gaat achteruit op leeftijd he)

Voorheen een A3 nu rijden we 2 auto's Clio en 308 SW
Ook rijdt ik regelmatig op mijn Cube Mountainbike en mijn Batavus stadsfiets

Ik heb ook wel eens paard gereden....
.... Da's een stuk spannender dan uw Audi :-)
Revolution
Revolution
  • 0
@Franzoesische Autos

U bent dezelfde als Voitures Allemande?.....want die stelde ik namelijk de vraag
Anoniem
Anoniem
  • 0
Oogt dankzij die grote wielen absoluut niet als een busje, maar is het stiekem natuurlijk wel: luchtweerstand!
BMW 007
BMW 007
  • 0
Qua uiterlijk, een serieuze verbetering tov de 2 vorige versies!
Mooier dan de Megane, met name de voorkant.
Jammer van het weeral hetzelfde interieur, dat vind persoonlijk niet geslaagd, in geen enkele auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ revolution

Nee dat ben ik niet maar ik stelde VA inderdaad de zelde vraag alleen moest Der Audi Anwalt moest mij er op aanvallwn en u niet :-)
BMW 007
BMW 007
  • 0
Als 20 inch de standaard is voor de velgmaat, kun je dan als optie 22" krijgen?
Deux cent cinq
Deux cent cinq
  • 0
Renaultis met z'n MPV steeds verder aan het afdrijven van de oorsprong van de MPV: ruimtelijkheid en flexibiliteit. Zo op het eerste gezicht heeft Citroën dat met de C4 Picasso 'Technospace' beter gedaan.

Geen woord over de Grand Scenic, trouwens?
Anoniem
Anoniem
  • 2
Voitures heeft natuurlijk volledig gelijk. Ik zeg mij bestelling af en ga voor de Touran. Stoere mannen bus.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Op de man spelen mocht toch niet? Die @FA blijft maar bezig. Geef m een ban.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Renault is wat mij betreft de koning van de MPV's, al sinds de allereerste Espace op de markt kwam. Wij hebben zelf per toeval heel kort een Renault Scénic (uit 2001) gehad. Hoewel een MPV niet mijn auto is (ongeacht het merk) was ik verrast door de stille motor, comfortabel weggedrag, binnenruimte en toegankelijkheid.
Revolution
Revolution
  • 1
Gevonden:

Le nouveau Scénic s'allonge de 4 cm pour atteindre 4,41 m au total. L'empattement croît lui de 3 cm (wielbasis + 3 cm), quand le porte-à-faux arrière se réduit de 1,6 cm.
EWi e
EWi e
  • 0
Ook al is een busje niet mijn ding toch vind ik deze er goed uit zien. Zal waarschijnlijk door de stoere (cross-over) look komen in combinatie met de grote wielen.

Ik hoop alleen wel dat het productie exemplaar er kwalitatief beter uit gaat zien. Bij deze zijn er nogal wat fouten/tekortkomingen waar de nemen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Rien. Wordt mijn mening voor jou beter te pruimen als ik een Eend heb of stijgt je bloeddruk als ik iets Duits zou hebben.
APT
APT
  • 3
Als je dit naast de concurrentie zet dan verbleekt qua design de concurrentie behoorlijk. Voor een mpv erg fraai. Al ben ik nog steeds blij geen mpv nodig te hebben...
A112
A112
  • 4
Wat staan die 20 inch velgen/wielen 'm geweldig. Want dat willen we toch allemaal? Velgen groot genoeg om de wielkasten op te vullen èn toch nog voldoende veercomfort. Dús moet je wel kiezen voor wat smallere banden om zo voldoende hoge banden "schouders" te creëren. Ik hoop dat véél meer fabrikanten dit voorbeeld gaan volgen.
MBdoubleyou
MBdoubleyou
  • 2
Wat een supergoed ontwerp! Niks saai busje maar een supermoderne MPV. Daar wil ik best in rijden, ook al heb ik geen gezin . Veel mooier dan de Kadjar. Dit gaat een hit worden. En die 20 inch velgen...dat gaan we meer zien.
ak2
ak2
  • 3
Een trendsettend design, wat is deze auto prachtig, deze kleur vindt ik ook geweldig. Renault mag bijzonder trots zijn op deze auto.
Revolution
Revolution
  • 3
Vraag: waarom moet je een gezin hebben voor een MPV/Crossover?

Wat dacht je van de fijne hogere zit (beter dan dat gekruip in en uit de auto), beter overzicht in het verkeer, forse auto ipv zo''n schriele lage sedan of station, voorruitverwarming, 19 of 20 inch wielen, topsnelheid rond de 200 km/u, zuinig, etc.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Hele grote omtrek banden gaan ook langer mee, minder vervorming, meer rubber etc.. Bandenprijs/km zou wel eens lager kunnen zijn. Trendsetter... i3 was eerder.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Als je dan toch voor praktisch moet kiezen, dan straalt dit toch een stuk meer uit dan een Touran of een kale 2-Serie Active Tourer. Je houdt nog geld over voor leuke dingen met je gezin ook. In het hippe-busjes segment zou ik het eerst bij de Franse dealers gaan kijken, en dan wellicht bij Ford of Opel.

Was trollen overigens niet tegen de richtlijnen/gebruikersregels van Autoweek.nl?
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Revolution: Is de dag nabij dat je de R van je nickname tussen haakjes zet?
straatos
straatos
  • 0
20 inch wielen??... Ik zou ze meteen omruilen voor 16 inch deep dish exemplaren waar je dan vette rubber sloffen (dus met hogere bandwang) om kunt leggen. Staat veel stoerder. Comfier ook. F.ck wegligging.
Anoniem
Anoniem
  • 2
VA

Een eend een fransoos of een duitser

Es ist mir Wurscht

Alleen je heb zo'n grote mons overandermans auto's maar bent een beetje laf als het om je eigen autootje gaat...

Vooropgesteld dat je überhaupt een auto hebt :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Objectief zijn is toch moeilijk wanneer men zo trots is dat een auto door een nederlands designer getekend werd.

Eerst waarnemen en dan pas geloven dat het nieuwe concept geslaagd is. Is het het ontwerp origineel, misschien wel, maar ik denk dat er mooiere dingen uit Lauren's potlood kunnen vloeien...

Ik heb er moeite mee om veel nieuwe auto's van het model Renault Espace's waar te nemen op de nederlandse en belgische wegen...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@straatos: en dan winterbanden, met van die lekker slappe wangen. Maar even serieus: bij 16" worden je banden 15,8 cm hoog (bij gelijke wielomtrek als 20". Dat zou een 225/70 zijn, bijvoorbeeld. Die ze nog maken ook. Of je verzekering dat accepteert, betwijfel ik echter.
Kamiq 2020
Kamiq 2020
  • 2
Sorry, ik ben er niet van gecharmeerd.
Niet om te bashen, maar ik zie liever een Touran of Zafira
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het aardige van die velgen en banden is, dat een aangekondigd productiemodel er uitziet zoals getoond op de plaatjes. De banden zijn waarschijnlijk minder duur dan gedacht, omdat de omtrek wel groot is, maar de breedte niet. Tel daarbij op dat we dit type band meer gaan zien, dan zal de prijs acceptabeler zijn dan hier gevreesd. Bovendien, de Scenic is geen budgetauto, de luitjes die er zo'n 30 ruggetjes voor neertellen kunnen de banden ook wel betalen. De leasers zien de aanschaf wegsmelten in een maandtarief. Dont worry. Ondertussen ga ik vooralsnog voor de Civic.
Gubstra
Gubstra
  • 5
Mooi samenhangend ontwerp. Over 5 jaar rijdt de concurrentie ook op deze wielen. En natuurlijk zijn er weer bij, die de potentiële koper door het slijk moeten trekken en deze succesvolle NL ontwerper moeten beledigen met hun zure commentaartjes.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Bbbrrrrrrr, wat een vreselijk ding. Looney tunes anyone?
Anoniem
Anoniem
  • 4
Mede AW gasten,

* merendeel vindt 'm fraai tot zeer fraai.
* er komt ook een grote Scenic voor hen die zwaar geschapen zijn (hun gezinnekes bedoel ik)
* die 20" was een uitgangspunt bij het ontwerp - Laurens drukte dat erdoor / de ingenieurs zorgden dat het lukte
* die Grand Scenic heeft een iets meer rechtop staand profiel
* de 'sensuele" lijn zal niet iedereen (bv de Teutoons grimmigen / de ECHTE mannen onder ons) waarderen dus weet dat er een alternatief komt.
* bestuurder kan met een druk op de knop achterstoelen laten inklappen - vlakke vloer
* de grote/lange armsteun tussen de voorstoelen kan naar achter.
* er zit een koelbox re. voorin
* er zitten vele veiligheids voorzieningen in.
* er is een 160 pk versie

Bij de intro in Geneve reed er ook een 2-tone rode met zwart dak het podium op - mooi!
Bianca Castafiore
Bianca Castafiore
  • 0
Nee sorry, op de neus na, kan ik hem niet mooi vinden. Die huifkarwielen helpen daar ook niet bij. Vanbinnen te grauw/te donker. Jammer.
Anoniem
Anoniem
  • 2
4 nwe banden is geen 1000 pop - hilarisch!
100 / 125 per band max.

Overigens is het grappig dat menigeen zich hier druk maakt om de uitgaven die een ANDER misschien ooit moet doen.
Reken maar dat >50% lease wordt, dus gedoe om nwe banden is geen issue. Lijkt mij.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Rode en Witte versies:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5552288,5556261,page=3#msg-555626 1
wimg
wimg
  • 1
Naar mijn idee een erg mooi ontwerp van Laurens van den Acker. Het enige kritiekpuntje vind ik de knik in de onderste raamstijl van de tweede deur, maar goed.
Hopelijk kan dit model aansluiten bij de successen van zijn voorganger.
Anoniem
Anoniem
  • 0
SUPER!... van buiten. Schitterende auto die nog eens praktisch is ook. Meesterlijk idee, die 20 inch doppen.
....maar van binnen, tja...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoewel ik de auto nh toch weer iets vindt tegen vallen, heb ik heel veel respect voor van den Acker!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Heb even gekeken naar de prijzen van de huidige diesels. Dan gaat de 1.6 edc ruim over de 40K, schat ik. Dat wordt m dus niet.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Erg mooi gemaakt door Renault. Wordt weer een stuk leuker op de weg. Ik kan me voorstellen dat de nieuwe eigenaren nog even met een grote smile naar hun voiture kijken voordat ze hun voordeur inlopen.

Kleine ergernis:
Waarom moeten sommigen van ons deze auto zo nodig met de nodige dramatiek uitkotsen? Ik krijg bij die typetjes altijd de indruk dat ze zo reageren omdat het een potentiële bedreiging voor hun eigen waar is. Je hoeft hem niet mooi te vinden, maar gedraag je gewoon volwassen.
Anoniem
Anoniem
  • 4
MPV 2.0 , ziet er goed uit en begin steeds meer fan te worden van die Fransen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ene Paul


Ene Peter Laureysens:

"Ik heb er moeite mee om veel nieuwe auto's van het model Renault Espace's waar te nemen op de nederlandse en belgische wegen..."

Bizar dit. Er rijden een paar Espaces in de de Lage Landen.
Zou zeggen, begin in de Benelux een petitie.

Niet vluchtelingen het land uit, maar de (oogstrelende) Espace.
Van mij mogen ze beiden blijven, mits ze zich gedragen. In het land resp. in het verkeer.
Citigo E iV
Citigo E iV
  • 2
Haha, die reactie van Voiture Allenogwat...!!

Hij heeft wel gelijk, niet een autoliefhebber koopt een MPV, en bijna alle MPV-rijders die ik ken hebben inderdaad niets te vertellen thuis...
Bimmert
Bimmert
  • 0
Als dat van die 20" klopt is dat wel een behoorlijke gok van Renault want die banden zijn niet algemeen verkrijgbaar en je moet het maar mooi vinden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Banden duur ? Is toch allemaal lease tegenwoordig, dus zit gewoon bij je leasebedrag in.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Die bandjes zijn bij de fietsenwinkel gewoon te koop. Volgens mij heb ik ze ook onder de Batavus dus dat zijn de kosten niet.
manana es domingo
manana es domingo
  • 1
Dat ziet er goed uit. Zo'n beroerd rijdend, saai touranrammeldoosje van VW met achterhaalde techniek kan niet eens in de schaduw staan van deze prachtvoiture.

Voor het betere rijgedrag hoef je overigens niet eens een Scenic te kopen. Zelfs een Kangoo rijdt al stukken beter van een vw.
Alfa33
Alfa33
  • 0
Grote, smalle wielen, de zelfde keuze als A van H bij BMW ooit uitlegde. De smalle band heeft wel een langer contactoppervlak waardoor de totale oppervlakte wel gelijk is.

Goed voor het design, goed voor de rolweerstand.

Zou wel eens een trend kunnen worden.
dens
dens
  • 0
OP de ene foto zie je 3 losse stoelen achterin, op een andere foto van de kofferbak zie een 1/3 en 2/3 neergeklapte achterbank. Zijn 3 stoelen een optie??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nope, de 2 stoelen zitten aan elkaar vast. De derde is los. Vandaar 1/3-2/3.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik heb in iedere generatie Scenic gereden: je zit er in als een aap. Absoluut niet geschikt voor iemand van 1,80m of meer. En dan kunnen ze er voor mij betreft 40" wielen onder zetten, laten ze eerst maar eens iets aan de ergonomie en de belabberde afwerking doen.
Ennesses
Ennesses
  • 0
Prachtige reactie van VA! ik lig dubbel! want ja.. een MPV koop je niet omdat het mag, maar omdat het moet!
Maar ik moet zeggen dat dit model wel enige vrolijkheid terugbrengt op de wegen. Niet mijn keuze, maar best wel een leuke wagen eigenlijk (en dat kon ik van de eerdere scenics niet zeggen)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Aan onze goede vriend,
de Heer

'ene Paul' of Thiago

'Mooi of niet mooi', iedereen heeft daar toch z'n eigen mening over. Zolang we als morele wezens blijven handelen. zullen de designers in functie deze wondere wereld alleen maar mooier maken. Bizar dat U daar plots 'de vluchtelingen' bij betrekt.

De wereld is gemaakt door allen, voor allen... net zoals iedereen de wereld kleur geeft.
Wees dus vooral zorgvuldig in de redactie van uw berichten op dit forum, zodat iedereen van de mooie foto's en de informatie op deze website een aangename besteding vrije tijd mag maken. Ik wens mezelf en iedereen hier nog veel lees- en kijkplezier.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Dat ziet er wel héél erg goed uit zeg. Wow. Complimenten voor Renault.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nog even voor het slapen,

Wat vind ik van Renault, ziet er allemaal mooi uit, maar wat zeggen steeds meer Franse mensen, ik begin er niet meer aan.
De vorige generatie Scenic staat voor een habbekrats te koop.
Als eri iets elektronische stuk gaat, vervang de hele auto.
Mijn buurman heeft twee Renaults, een Mercedes bus en twee v.w.s.
En hij weet waar over hij praat.
( Frankrijk, Geen wegenbelasting ;-))
Dus als jij pakweg 23.000 euro aan lease kan uitgeven, waarom niet aan iets betrouwbaars iets Duits.
Of een Ford, als je iets goedkoper wil.
Ford mondeo 2.0 375.000 kilometer voordat hij op was.
Ford Ka 190.000 kilometer en nog geen serieuse problemen, sterker,, start elke dag. Winter, voorjaar, zomer of herfst maakt niet uit.
autoradje
autoradje
  • 0
Ik vind het wel cool staan die 20 inch smalle banden. Gaaf dat je de velgen (wieldoppen) zelfs kunt customizen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Niet verkeerd. Maar ik prefereer de Touran..
Anoniem
Anoniem
  • 0
Toch zijn ze bij de Scenic ook kleiner geworden... De R-Space, waar de auto van afgeleid is, rolde namelijk op 21 inch wielen...
Anoniem
Anoniem
  • 1
Eindelijk wordt het weer wat met de Scenic. Na twee ietwat mislukte modellen hebben ze nu de weg naar boven weer gevonden.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Een Batavus dus.....

Wat is Renault toch goed bezig met onderscheidend design. Logisch dat het niet iedereen aanspreekt. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal geen behoefte aan en willen een gewoon onopvallend vervoermiddel. Daar zijn er meer dan genoeg van.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Jeetje, wat een knap ontwerp, speels, spannend en met nadruk op gevoel van ruimte, licht, openheid,, echt heel gaaf,,en dat voor een MPV, dat is toch andere koek dan de BMW 2-serie of de Touran of Zafira. Geen verkeerde auto's natuurlijk, maar ze geven veel minder het gevoel van ruimte en openheid.
ak2
ak2
  • 1
Je ziet hier veel reacties voorbij komen, de eerste generatie Scenic is 20 jaar geleden geïntroduceerd, en is dan ook logisch dat de 1e generatie niet duur meer is. Je ziet ze overigens nog zeer regelmatig op de weg. De 1e generatie Scenic was een revolutie, ook al moest je aan de zithouding wennen, die was anders dan anders. Ik begrijp dat sommige mensen daar niet aan konden wennen.

De 2e generatie was heel modern en reed goed, maar kende helaas wel kinderziektes, en was niet de beste uit de reeks.
Het model zag er in mijn ogen wel leuk uit.

De 3e generatie vanaf 2009 was van zeer goede kwaliteit, reed goed, was in mijn ogen niet heel sprankelend. Maar was wel een hele goede, betrouwbare, en degelijke auto.

De 4e generatie is weer een revolutie, wat is deze mooi. En dat gezeur over betrouwbaarheid is echte borrelpraat. Elke deskundige weet dat de Renaults vanaf 2005 al veel beter zijn.
ak2
ak2
  • 1
De Laguna 3 van 2007 was de eerste van de nieuwe generatie Renaults, insiders van leasemaatschappijen beamen dat de moderne Renaults tot de kwalitatief beste auto's van het moment behoren.

Helaas zijn er veel mensen die nog steeds punten noemen uit een ver verleden, ik verwacht dan ook dat deze Scenic gewoon weer een hele goede, en betrouwbare auto is.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb al het nieuws een tijdje gemist, weet iemand of er ook weer een grand senic komt? Deze oogt wat klein.
Als je (net als ik) wel die drie stoelen achter nodig hebt (kids) wil je ook voldoende mee kunnen nemen. De espace ligt net buiten mijn budget...
Revolution
Revolution
  • 0
Een basisprijs van 27.000 euro is erg hoog (bron: autovisie).
Voor een beetje uitvoring ben je dan gauw 32.000 euro kwijt.
En wil de particulier dat betalen?
straatos
straatos
  • 0
@pietzabakker1

En waarom zou de verzekering dat niet accepteren: 16 - 225/70?
Overigens te breed: 195/80 is beter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
195/80 R16 bestaat zo te zien niet. Verzekering: omdat de bandhoogte veel te veel afwijkt van de fabrieksspecificatie. Zo'n hoge wanghoogte kan gevaarlijk zijn door de vervorming van de wang. Daardoor kan je auto in een scherpe bocht opeens hele gekke dingen gaan doen.

Vraag het maar na in een willekeurige bandenshop. Je mag niet zomaar elke bandenmaat monteren.
straatos
straatos
  • 0
Vrij gangbare maat in de VS. Lijkt me een stug verhaal dat van de verzekeringen. Ja, in bochten zal de auto meer onderstuur hebben. Neem je de bochten minder snel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Schitterend ontwerp!
Nou nog een automaat in de benzineversie met meer vermogen en het wordt een topper v.d. doelgroep!
( Bejaarden met geld ). Voor gezinnen wordt ie dan te duur.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Bij winterbanden is volgens mij 1 maat afwijkend toegestaan. Maar vraag het rustig na, zou ik zeggen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Stel nou dat jij de verzekeraar zou zijn en iemand vliegt uit de bocht met totaal afwijkende banden. Zou jij dan uitbetalen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Misschien kun je ook skateboardwieltjes monteren. Ligt hij wat dichter op de weg. Is goed voor de downforce :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het zou ook 2 maten afwijkend kunnen zijn, trouwens.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat zullen de monteurs bij Renault blij zijn als ze straks bij de helft van elke winterwissel 4x zo'n leuke 20 inch band mogen draaien. Zal wel weer niet echt licht zijn. Het is natuurlijk wel mooi dat dit kan. praktisch is alleen anders. Ben benieuwd of er een thuiskomen leverbaar is haha
wgh van Diest
wgh van Diest
  • 0
Mijn scenic heeft 195 65 15 banden De omtrek van de 195 55 20 is 14 % meer

de prijs van de 20 inch band is ongeveer het dubbele. Ze zouden dus 14% langer mee kunnen . De velgen zullen ook veel duurder zijn.

Nog onduidelijk is welke fabrikanten deze afwijkende maat gaan leveren Tot nu toe alleen conti . een winterband heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Voorlopig dus geen nwe scenic kopen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Fraaie auto. Ik heb nooit iets met het merk gehad maar Renault is goed bezig!
dens
dens
  • 0
Die rand rondom het navi-schim ziet er een stuk beter uit dan in de Laguna en Espace. In die 2 auto's zit er een lelijke mat plastic rand om heen. Waar vingerafdrukken lekker zichtbaar op blijven. Daarvan hebben ze wel geleerd bij Renault! Mooie auto!
ak2
ak2
  • 0
De Laguna heeft geen touche screen, maar de Tom Tom navigatie in mijn Laguna 3 werkt via de knop op de midden console, en dat werkt prima. Ik vindt zelf dat Renault hele mooie materialen gebruikt in de Talisman en Espace, maar ook in de Megane zijn ze goed. De Scenic is de enige nieuwe Renault die ik nog niet in het echt heb bekeken.
ak2
ak2
  • 0
Na Continental zullen Michelin en andere fabrikanten volgen met het produceren van deze bandenmaat.

Heel belangrijk is om het advies van de fabrikant altijd op te volgen. Het onderstel van een auto wordt namelijk afgesteld op bepaalde bandenmaten.

Andere maten zullen of niet passen, de prestaties beïnvloeden, de wegligging duidelijk verminderen, meer slijtage geven aan de banden en aan wiellagers, stuurkogels ed.

Ik ben heel benieuwd hoe de Scenic er op de gewone weg uit zal zien.