AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Remproblemen rechtsgestuurde Celerio *update*

Suzuki Celerio
Suzuki heeft ingrijpende maatregelen genomen in reactie op remproblemen met de Celerio in tests van Engelse magazines.

Tijdens remmentests van de Engelse magazines Autocar en What Car functioneerden de remmen van twee Celerio's niet meer bij een snelheid van 120 km/h.

Er gebeurden gelukkig geen persoonlijke ongelukken, maar Suzuki heeft besloten in Engeland de verkopen van de Celerio voorlopig te staken. Consumenten wordt met klem geadviseerd niet meer met hun Celerio te rijden.

Deze maatregelen zijn van kracht gedurende de periode dat Suzuki Engeland en Suzuki Japan de remmen van de Celerio onderzoeken.

*Update: de Nederlandse importeur bevestigt dat er Celerio's in Engeland met remproblemen zijn. De woordvoerder meldt dat 'alle alarmbellen af zijn gegaan', maar dat het 'echt alleen om rechtsgestuurde modellen gaat'. De Nederlandse auto's kunnen gewoon blijven rijden en hoeven niet naar de dealer, heeft Suzuki inmiddels bevestigd.*

*Update 2: Suzuki Nederland meldt dat het remsysteem van de rechtsgestuurde Celerio andere onderdelen heeft dan dat van 'de onze'. De Engelse Celerio's hadden daardoor een foutief onderdeel, dat op de linksgestuurde exemplaren niet aanwezig is.

De importeur heeft vandaag Prodrive in Lelystad tests laten uitvoeren met twee Celerio's. Beide auto's doorstonden vijf noodstops met 130 km/h probleemloos, waarmee de importeur genoeg bewijs zag om niet verder tot actie over te hoeven gaan.*

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.