PSA sluit 2014 positief af in Europa en China
Peugeot liet weten de groei in Europa, die volgde op jaren van forse krimp, vooral te danken aan de populariteit van de modellen 308, 2008 en 3008. Zustermerk Citroën gooide vooral hoge ogen met de C4 Picasso, de C4 Cactus en profiteerde in China van een sterke vraag naar de C-Elysée. 2014 was voor PSA Peugeot Citroën het eerste jaar van stijgende verkopen sinds 2010, het jaar waarin het concern een verkooprecord realiseerde van 3,6 miljoen auto's.
China werd met de verkoop van 734.000 auto's vorig jaar bovendien de grootste markt voor het bedrijf. PSA Peugeot Citroën werkt in China samen met Dongfeng Motor. Ze streven naar een verkoopniveau in dat land van 1,5 miljoen stuks per jaar vanaf 2020.
Elders in de wereld zaten de marktomstandigheden tegen. Zo kampte PSA met een dalende vraag in Rusland en Latijns-Amerika. De verkopen in de regio Eurazië, waartoe onder meer Rusland en Oekraïne behoren, kelderden met 41 procent tot bijna 44.000 stuks. In het Midden-Oosten en Afrika (min 25 procent) had de autobouwer last van negatieve wisselkoerseffecten. De verkopen in deze regio kwamen uit op iets meer dan 169.000 auto's.