Posaidon geeft Mercedes-AMG GT 63 S 4-door 940 pk

Duitsers hebben pech

Poseidon Mercedes-AMG GT 4-door
Poseidon Mercedes-AMG GT 4-doorPoseidon Mercedes-AMG GT 4-doorPoseidon Mercedes-AMG GT 4-doorPoseidon Mercedes-AMG GT 4-doorPoseidon Mercedes-AMG GT 4-door

Het Duitse Posaidon kijkt niet op een pk-tje meer of minder. Onder de noemer Mercedes-AMG GT 63 RS 830+ komt men met een AMG GT 4-door die het in exportvorm tot maar liefst 940 pk schopt.

Laten we beginnen bij het basisvoertuig. De Mercedes-AMG GT 63 S 4-door is de overtreffende trap (S) van de snelste versie (63) van de altijd snelle Mercedes-AMG GT 4-door, de (verwarrend genoeg) vijfdeurs variant van de AMG GT. Met 639 pk is er in een standaard 63 S bar weinig reden tot klagen, maar bij Poseidon denkt men daar anders over.

Om meer vermogen uit de machtige 4,0-liter V8 te peuteren, gaat men ouderwets mechanisch te werk. Met een simpel chipje kom je niet op dit niveau, dus worden nieuwe turbo’s, een aangepaste in- en uitlaat en aangepaste cilinderkoppen gemonteerd.

Het resultaat is 830 pk, wat dat getal in de naam van de auto verklaart. Dan gaan we nu door naar de ‘+’. Voor exportauto’s monteert Posaidon namelijk ook nog een water/methanol-injectie. Dat systeem, dat de inlaatlucht stevig afkoelt en dus verdicht, levert in het geval van deze AMG GT nog eens 110 pk extra op. Het resultaat: 940 pk, een koppel van 1.278 Nm, 0-100 in 2,8 seconden, 100 tot 200 in 5,9 seconden en een top van ‘meer dan 350 km/h’.

Helaas kan de water/methanol-injectie niet rekenen op de goedkeuring van de strenge, Duitse TÜV-keurmeesters. Duitse klanten zullen het dus met 830 pk moeten doen. De stakkers.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.