Porsche viert feest met Taycan GTS Hockenheimring Edition
Met speciale privileges
De Hockenheimring bestaat dit jaar 90 jaar. Porsche wil dat feit niet onopgemerkt voorbij laten gaan en introduceert de Taycan GTS Hockenheimring Edition. Naast enkele specifieke exterieur- en interieurkenmerken brengt deze speciale uitvoering ook enkele privileges met zich mee bij de Hockenheimring.
Porsche veranderde voor de Hockenheimring Edition in technisch opzicht niets aan de 598 pk sterke Taycan GTS. De speciale uitvoering is te herkennen aan de lakkleur 'Stone Grey' met accenten, zoals het hart van de wielen, in 'Bronzite'. Op de B-stijlen zit een kleine plaquette met daarop een afbeelding van het circuit en de tekst '90 Hockenheimring Edition'. In het interieur voert zwart leer de boventoon en zijn de sierstiksels uitgevoerd in 'Island Green'. De keuzehendel van de transmissie, de bekerhouders en de ventilatieroosters zijn dan weer uitgevoerd in het al eerder aangehaalde 'Bronzite'. Op de middenconsole is ook weer het Hockenheimring-jubileumlogo terug te vinden.
Naast de speciale kleurstelling krijg je bij de Hockenheimring Edition ook een sleutel in de carrosseriekleur. Daar houdt het niet op, want als je deze speciale Taycan aanschaft kun je hem twee jaar lang gratis opladen bij het Porsche Experience Centre op de Hockenheimring. Ook kun je daar parkeren op de VIP-parkeerplaats tijdens de Frühsicht-evenementen, maandelijks terugkerende bijeenkomsten van Porsche-fans.

Porsche Taycan Hockenheimring Edition
De Hockenheimring werd in 1932 officieel geopend met een race voor motorfietsen. Op 2 augustus 1970 werd de eerste Formule 1-race op Hockenheim verreden. De laatste keer dat de koningsklasse van de autosport het circuit aandeed, was in 2019. In dat jaar opende Porsche tevens zijn Experience Centre op het circuit. Klanten kunnen daar met Porsches rijden op het circuit of een offroad-parcours afleggen.
De Hockenheimring Edition is per direct te bestellen als optiepakket voor de Taycan GTS en heeft een meerprijs van €13.030. De Taycan GTS kost momenteel €137.600, dus voor de Hockenheimring Edition moet je minimaal €150.630 op tafel leggen bij Porsche.
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | Taycan GTS |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 2 versnellingen, automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 144.752 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 2 elektromotoren |
Maximaal vermogen | 440 kW / 598 pk |
Maximaal koppel | 850 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 93 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.963 mm / 1.966 mm / 1.381 mm |
Wielbasis | 2.900 mm |
Massa leeg | 2.270 kg |
Laadvermogen | 580 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 255/40R20Prijzen |
Banden achter | 295/35R20Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,7 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 20,3 kWh/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 0 g/km |
Actieradius (WLTP) | 504 km |
Uitgelicht aanbod

Porsche Taycan Sport Turismo Turbo S 84 kWh, Luchtvering, Keramische remmen,Carbon Pakket,Panoramadak, Head-up Display, Bijrijdersdisplay, Stoelverwarming/-ventilatie, Vierwielbesturing, Surround Camera, Burmester, Adaptieve Sportstoele
- 2022
- 8.149 km

Porsche Taycan Sport Turismo
- 2023
- 1.500 km

Porsche Taycan Sport Turismo GTS
- 2023
- 6.000 km
Lees ook

Zo komt de Porsche Taycan uit de 100.000 kilometertest van AutoBild

Mercedes-AMG EQS 53 vs. Porsche Taycan GTS - Dubbeltest

Vergelijkende Test: Mercedes-Benz EQE vs. Porsche Taycan

Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

Achteruitkijkspiegel - "Een Taycan met V8 zou nóg leuker zijn"

Porsche Taycan met recordkorte laadtijd van LA naar New York
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (24) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.