AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 en Cayman in het nieuw
4
Op vakantie in Duitsland komen onze lezers regelmatig toekomstige modellen tegen. Vaak zijn het snel rijdende vuilniszakken op de Autobahn, maar soms hebben we nog meer geluk. Zoals onlangs op een verlaten plek in het Zwarte Woud.
AutoWeek-lezer Wilco Trumpie uit Tegelen was in december op vakantie in het Zwarte Woud toen hij dit lieflijke tafereel aantrof: ongecamoufleerde exemplaren van de gefacelifte Cayman én 911!
De meest in het oog springende wijzigingen zijn toch wel de led-lampen achter, waarmee Porsche in de slipstream van Audi zit. Helemaal als je bedenkt dat de TT, waarvan de meest potente versies nadrukkelijk bij de Cayman in de vijver vissen, binnenkort ook met de led-technologie op de markt komt.
Het belangrijkste nieuws ligt echter onder de kap: de beide auto's krijgen de beschikking over direct ingespoten benzinemotoren, goed voor meer pk's maar tegelijkertijd ook een lager verbruik. 'Groen op weg' met Porsche dus. Naar verluidt stijgt het vermogen van de 911 Carrera S bijvoorbeeld met 15 pk naar 370 pk.
Verder komt er ook een transmissie met dubbele koppeling, net als de 911-concurrent Nissan GT-R standaard heeft. Volgens de Duitse media wordt dit een zeventraps transmissie. Dit is overigens geen primeur, want Volkswagen levert de Golf en Jetta sinds kort met een DSG-bak met zeven verzetten.
Porsche komt in het voorjaar met de opgefriste Cayman. De gefacelifte 911 wordt in september bij de dealers verwacht.
De meest in het oog springende wijzigingen zijn toch wel de led-lampen achter, waarmee Porsche in de slipstream van Audi zit. Helemaal als je bedenkt dat de TT, waarvan de meest potente versies nadrukkelijk bij de Cayman in de vijver vissen, binnenkort ook met de led-technologie op de markt komt.
Het belangrijkste nieuws ligt echter onder de kap: de beide auto's krijgen de beschikking over direct ingespoten benzinemotoren, goed voor meer pk's maar tegelijkertijd ook een lager verbruik. 'Groen op weg' met Porsche dus. Naar verluidt stijgt het vermogen van de 911 Carrera S bijvoorbeeld met 15 pk naar 370 pk.
Verder komt er ook een transmissie met dubbele koppeling, net als de 911-concurrent Nissan GT-R standaard heeft. Volgens de Duitse media wordt dit een zeventraps transmissie. Dit is overigens geen primeur, want Volkswagen levert de Golf en Jetta sinds kort met een DSG-bak met zeven verzetten.
Porsche komt in het voorjaar met de opgefriste Cayman. De gefacelifte 911 wordt in september bij de dealers verwacht.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid I Sportdesign I Luchtvering I PDCC I Sportuitlaat I Massage I
- 2020
- 72.389 km
€ 74.900

Porsche 911 992.2 Targa 4 GTS | Burmester | PCCB | Lift | Stoelventilatie | InnoDrive | Carbon
- 2025
- 3.465 km
€ 314.992

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid - MATRIX - PANO - SPORT CHRONO - COMFORTSTOELEN
- 2020
- 109.890 km
€ 69.900
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Nieuws
‘Porsche gaat niet in VS produceren’
Nieuws
Nieuwe elektrische Porsche Cayenne kan draadloos laden
Nieuws