Pininfarina in China

Pininfarina Hafei

Pininfarina heeft op de Beijing Motor Show zijn tweede Chinese model geïntroduceerd, de Lobo. Hij staat nast de HF Fantasy concept car op de stand van de Chinse autofabrikant Hafei.

Pininfarina was in 1996 de eerste Italiaanse bedrijf dat een overeenkomst sloot met de Chinese autofabrikant Hafei en het resultaat was de Songhuajion Zhongyi minivan. Hij kwam in 2000 op de Chinese markt en intussen worden er jaarlijks zo'n 100.000 exemplaren van gebouwd. De auto was trouwens dat jaar in Genève op de Pininfarina-stand te zien.
Vorig jaar kreeg Pininfarina de tweede opdracht voor het ontwerpen van een stadsauto, de Lobo, die deze maand op de Beijing Motor Show wordt gelanceerd.
De Lobo zal in november in productie gaan in aantallen van eveneens 100.000 per jaar. Lobo is het Chinees voor 'juweeltje van de weg'. De vijfdeurs auto heeft een lengte van 3,59 m, is 1,56 m breed en 1,53 m hoog. Hij is uitgerust met een 1000 cc motor en staat op een platform dat is ontwikkeld door Pininfarina.
Naast de Lobo staat op de stand van Hafei ook de HF Fantasy concept car. Deze vierpersoons sedan is echt een ontwerpstudie en niet bedoeld als een productiemodel.
Pininfarina laat met de HF Fantasy zien hoe simpel en elegant goede styling kan zijn en wil natuurlijk indruk maken op het Chinese publiek met het futuristische uiterlijk.
De HF Fantasy heeft een breed transparant dak en is uitgerust met vleugeldeuren. De neon lichten in de grille werken als parkeerlicht. Het elegant-sportieve interieur biedt ruim plaats aan vier personen. Het dashboard is uitgevoerd als een doorzichtig plastic 'ooglid' over het instrumentenpaneel. In de middenconsole doet het dienst als controle paneel, dat elektronisch de verschillende by-wire functies aanstuurt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.