AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

PGO wil groeien met Hemera

PGO Hemera

PGO heeft het derde model klaar, de Hemera. Een nogal opmerkelijk gestileerde coupé die net als de Cévennes en de Speedster II veel Porsche 356-trekjes heeft. In het voorjaar van 2009 wordt de Hemera leverbaar.

In Parijs spraken we Mohamed Zouhir Boudemagh, president van PGO Automobiles, dat opereert vanuit het Zuidfranse Saint Christol lez Alès. In principe krijgt de Hemera weer een 2.0 16V-motor van Peugeot, ook het platform is van dat merk.  Boudemagh is in onderhandeling met diverse fabrikanten om die uit de 206 stammende motor te vervangen. De 1.6 turbo van PSA maakt goede kans, maar Boudemagh sluit niet uit dat een krachtbron bij een andere fabrikant wordt betrokken. Welke wilde hij nog niet zeggen.

Met de Hemera komt het aantal modellen van PGO op drie. PGO heeft een productiecapaciteit van 400 auto's per jaar, nu zijn dat er nog 150. Toch beweert Boudemagh dat in 2010 1.500 PGO's per jaar gemaakt worden. Dan draait de nieuwe fabriek op volle toeren. 'Meer auto's willen we niet maken, om onze klanten exclusiviteit te kunnen bieden', aldus de president. 'We werken ook aan milieuvriendelijke aandrijfvormen, zo hebben we al een PGO op aardgas laten zien, we denken ook aan elektromotoren. Binnen twee jaar hebben we een PGO met zo'n aandrijfvorm klaar.' De PGO op aardgas had een 1.6 turbo van Opel achterin.

Lezersreacties (12)

Reageren