AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 3008 heeft nu officieel een gezicht
116
De verrassing is er natuurlijk al een beetje af, want we hebben de Peugeot 3008 inmiddels al meerdere keren 'naakt' zien rondrijden. Maar toch verdient de onthulling van een nieuwe Peugeot natuurlijk altijd de nodige aandacht, vooral omdat Peugeot ook meteen de technische details bekendmaakt.
Volgens Peugeot is de 3008 een "echte cross-over, ontstaan uit de samensmelting van een SUV, een MPV, een stationwagon en zelfs een sedan". Een Qashqai-concurrent, dus. Later dit jaar komt de Grand 3008, een echte concurrent voor de huidige mpv's als de Renault Grand Scénic.
Het SUV-achtige van de 3008 bestaat volgens Peugeot uit een gedeelde achterklep, laag uitgesneden zijruiten en een hoge zit achter het stuur. De 3008 is 4,37 meter lang, 1,84 meter breed en 1,64 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,61 meter. De cW-waarde bedraagt 0,30.
Voor een extra ruimtelijk gevoel kan de koper een glazen dak bestellen met een oppervlak van 1,60 m2. Het multifunctionele interieur krijgt bij Peugeot de naam 'Multiflex' mee. De bagageruimte slikt minimaal 512 liter en kan uitgroeien tot een ruimte van 1604 liter. Tot de noviteiten behoren een Head-Up Display, Distance Alert, een automatische, elektrische parkeerrem, Hill Start Assist en geavanceerde radio-/navigatiesystemen.
Het benzinegamma trapt af met een 120 pk sterke 1,6-liter viercilinder. De sterkste benzinemotor is de 1.6 THP met 150 pk. Peugeot verwacht kennelijk dat de kopers meer in diesels zien, want er komen maar liefst drie oliegestookte exemplaren op de prijslijst.
Het SUV-achtige van de 3008 bestaat volgens Peugeot uit een gedeelde achterklep, laag uitgesneden zijruiten en een hoge zit achter het stuur. De 3008 is 4,37 meter lang, 1,84 meter breed en 1,64 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,61 meter. De cW-waarde bedraagt 0,30.
Voor een extra ruimtelijk gevoel kan de koper een glazen dak bestellen met een oppervlak van 1,60 m2. Het multifunctionele interieur krijgt bij Peugeot de naam 'Multiflex' mee. De bagageruimte slikt minimaal 512 liter en kan uitgroeien tot een ruimte van 1604 liter. Tot de noviteiten behoren een Head-Up Display, Distance Alert, een automatische, elektrische parkeerrem, Hill Start Assist en geavanceerde radio-/navigatiesystemen.
Het benzinegamma trapt af met een 120 pk sterke 1,6-liter viercilinder. De sterkste benzinemotor is de 1.6 THP met 150 pk. Peugeot verwacht kennelijk dat de kopers meer in diesels zien, want er komen maar liefst drie oliegestookte exemplaren op de prijslijst.
Hybride
De basisdiesel is de 1.6 HDiF met 110 pk. Deze motor is er ook met gerobotiseerde handbak, dan blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 130 gram per kilometer (in plaats van de 137 van de basisversie). De gulden middenweg is de 2.0 HDiF met 150 pk en de topdiesel is een 2,0-liter met 163 pk. Die is alleen te krijgen met zestraps automaat.
In 2011 komt de 3008 ook als hybride op de markt. De Peugeot is de eerste auto binnen het PSA-concern die met de Hybrid4-aandrijflijn op de markt komt. Deze aandrijflijn debuteerde op diverse PSA-concept-cars op de Autosalon van Parijs.
Bij de zwaarst gemotoriseerde versies (1.6 THP en de nieuwe 2.0 HDi met roetfilter) behoort Dynamic Rolling Control tot de standaarduitrusting, een systeem op de achteras dat het overhellen van de carrosserie tegengaat, zonder dat dit ten koste gaat van het comfort van de demping.
De basisdiesel is de 1.6 HDiF met 110 pk. Deze motor is er ook met gerobotiseerde handbak, dan blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 130 gram per kilometer (in plaats van de 137 van de basisversie). De gulden middenweg is de 2.0 HDiF met 150 pk en de topdiesel is een 2,0-liter met 163 pk. Die is alleen te krijgen met zestraps automaat.
In 2011 komt de 3008 ook als hybride op de markt. De Peugeot is de eerste auto binnen het PSA-concern die met de Hybrid4-aandrijflijn op de markt komt. Deze aandrijflijn debuteerde op diverse PSA-concept-cars op de Autosalon van Parijs.
Bij de zwaarst gemotoriseerde versies (1.6 THP en de nieuwe 2.0 HDi met roetfilter) behoort Dynamic Rolling Control tot de standaarduitrusting, een systeem op de achteras dat het overhellen van de carrosserie tegengaat, zonder dat dit ten koste gaat van het comfort van de demping.
Peugeot toont de 3008 op de Autosalon van Genève. We verwachten de auto in het voorjaar op de markt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Peugeot 3008
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid 225pk GT
- 2023
- 47.745 km
€ 31.890

Peugeot 3008 GT | Advanced Active Safety Brake met camera en radar (Pack Safety Plus) | Climate Control | Elektrische parkeerrem
- 2025
- 10 km
€ 51.265

Peugeot 3008 1.2 PureTech 130pk Active Automaat Pack Executive met navi camera carplay Vol!!!!!
- 2019
- 80.286 km
€ 17.400
Lees ook
Test: Peugeot e-3008 325 Dual Motor – Potentere EV met levenslustiger karakter
Nieuws
Launchtijd: eerste prijzen Peugeot e-3008 en e-5008 Dual Motor
Nieuws
Tesla Model 3, Kia EV3, Dacia Bigster e.a. aan gort gereden door Euro NCAP
Nieuws
Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen meer vermogen en vierwielaandrijving
Achtergrond