AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Opel Astra ook als zuinige Ecoflex
11
Het Astra-gamma ontbeerde nog een zuinige versie. Die is er nu: de Ecoflex. Deze 1.7 CDTI biedt betere prestaties tegen een lager verbruik. Maar niet alleen de motor werd aangepast, Opel 'vergroende' de hele auto.
De nieuwe Astra Ecoflex verbruikt 4,5 liter diesel per honderd kilometer en stoot 119 g/km CO2 uit. Een daling van 0,7 liter op honderd kilometer in het verbruik ten opzichte van de normale 1,7 CDTI. De topsnelheid is met drie kilometers per uur toegenomen tot 188 km/u en het maximale koppel van 260 Nm is bij 2000 tpm beschikbaar. Dat is 300 toeren eerder dan in de normale versie.
De aanpassingen aan de Ecoflex zijn talrijk. Zo hebben de mannen van Opel een bak met langere eindoverbrengingen gemonteerd, het motormanagement geoptimaliseerd en het stationaire toerental verlaagd. De aerodynamica is verbeterd door het chassis 2,5 centimeter te laten zaken, de luchtinlaat te optimaliseren en een gestroomlijnder plaat onder het motorcompartiment te plaatsen.
Daarnaast is de stuurbekrachtingspomp aangepast en zijn er banden met een lagere rolweerstand op de auto gezet.Standaard krijgt de Astra Ecoflex 15 inch wielen mee, 16 inch is een optie. Bovendien wisten de Duitsers het gewicht met 30 kilo omlaag te brengen. Met dit model en de Corsa Ecoflex is het merk nog niet klaar met het Ecoflex-label. Begin volgend jaar komt er ook een Insignia Ecoflex.
De aanpassingen aan de Ecoflex zijn talrijk. Zo hebben de mannen van Opel een bak met langere eindoverbrengingen gemonteerd, het motormanagement geoptimaliseerd en het stationaire toerental verlaagd. De aerodynamica is verbeterd door het chassis 2,5 centimeter te laten zaken, de luchtinlaat te optimaliseren en een gestroomlijnder plaat onder het motorcompartiment te plaatsen.
Daarnaast is de stuurbekrachtingspomp aangepast en zijn er banden met een lagere rolweerstand op de auto gezet.Standaard krijgt de Astra Ecoflex 15 inch wielen mee, 16 inch is een optie. Bovendien wisten de Duitsers het gewicht met 30 kilo omlaag te brengen. Met dit model en de Corsa Ecoflex is het merk nog niet klaar met het Ecoflex-label. Begin volgend jaar komt er ook een Insignia Ecoflex.