Ook voor Nederland: Ford Explorer als PHEV

Gecombineerd vermogen 450 pk

Ford Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEV
Ford Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEVFord Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEVFord Explorer PHEVFord Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEVFord Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEVFord Explorer PHEVFord Explorer plug-in Hybrid ST-Line PHEVFord Explorer PHEV

In Nederland moeten we het al zo’n veertien jaar zonder de Explorer doen, maar er schijnt licht aan het einde van de tunnel. Fords gigant is met plug-in hybride-techniek gepresenteerd en maakt ook de overstap naar Nederland!

Begin dit jaar trok Ford het doek van de geheel nieuwe Explorer. Wij voelden het destijds alweer aankomen: dit feestje gaat aan onze neus voorbij. Vandaag tijdens een groot evenement onder de rook van Amsterdam vol met geëlektrificeerd nieuws en primeurs is echter het doek van de Explorer PHEV getrokken. Door een trucje met een stekker uit te halen, is de auto een stuk aantrekkelijker voor de Europese markt geworden.

Aan de 3,0-liter V6 EcoBoost-motor met 350 pk koppelt Ford een 100 pk sterke elektromotor. De stekkeropening van het lithium-ion-accupakket met een capaciteit van 13,1 kWh zit in het voorspatbord verstopt. Het gecombineerde vermogen komt neer op 450 pk met 840 Nm trekkracht. Enkel elektrisch komt de Explorer 40 kilometer ver. De zevenpersoons SUV kan ongeveer 2.500 kilogram trekken. De Explorer Plug-In Hybrid zou een fabrieksverbruik van 3.4 liter op 100 kilometer hebben en heeft een CO2-uitstoot van 78 g/km. Verdere specs zijn vooralsnog onbekend. Begin volgend jaar maakt de Explorer PHEV zijn Europese én Nederlandse opwachting!

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (28) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.