AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Onthuld: Peugeot 1007
Peugeot heeft de 1007 onthuld; de nieuwe stadsauto met een korte en hoge carrosserie die vooral opvalt door zijn schuifdeuren. In het eerste kwartaal van 2005 komt de auto naar Nederland.
Peugeot heeft de 1007 onthuld; de nieuwe stadsauto met een korte en hoge carrosserie die vooral opvalt door zijn schuifdeuren. In het eerste kwartaal van 2005 komt de auto naar Nederland.
Met een lengte van 3,73 meter is de 1007 10 cm korter dan een 206, maar zijn grote kracht schuilt in de hoogte van 1,61 meter. In- en uitstappen op een krappe parkeerplaats levert geen problemen op door de enorme schuifdeuren. Een elektromotor en een kabel zorgen voor de bediening, je kunt ze met de afstandsbediening, handgreep of met een knop op het dashboard bedienen. Bij opening ontstaat een 92 centimeter brede toegang tot een van de vier zitplaatsen. Met de stoelen valt volop te variëren en zelfs achterin zit je als volwassene behoorlijk riant. Het is niet mogelijk de achterstoelen geheel te verwijderen, we zijn wel opvouwbaar.
Peugeot biedt keus uit drie motoren, een 1.4 met 75 pk, een 1.6 16v met 110 pk of een 1.4 HDi met 70 pk, later volgen meer motoren. De eerste is leverbaar met een handgeschakelde vijfbak of een sequentiële automaat met de naam 2 Tronic. Deze transmissie gaat bij partner Citroën als Sensodrive door het leven. De bak met flippers bij het stuur is standaard op de 1.6, dieselrijders moeten altijd zelf schakelen.
De 1007 krijgt 7 airbags, waaronder een plofzak bij de stuurkolom, net als de 407. Uiteraard wemelt het in een monospace van de bakjes en vakjes voor opslag van allerlei spullen. En dan heeft de 1007 nog iets bijzonders. Kopers kunnen naar hartelust varieren met interieurkleuren. Zelfs de stof van de stoelen laat zich uitritsen en zich vervangen door een stof met ander motiefje. Er zijn 12 verschillende stijlen mogelijk. Peugeot gaat zelfs zo ver dat je ook de panelen op de portieren kunt vervangen, hetzelfde geldt voor de kunststof rondingen rond de ventilatieroosters.
Peugeot biedt keus uit drie motoren, een 1.4 met 75 pk, een 1.6 16v met 110 pk of een 1.4 HDi met 70 pk, later volgen meer motoren. De eerste is leverbaar met een handgeschakelde vijfbak of een sequentiële automaat met de naam 2 Tronic. Deze transmissie gaat bij partner Citroën als Sensodrive door het leven. De bak met flippers bij het stuur is standaard op de 1.6, dieselrijders moeten altijd zelf schakelen.
De 1007 krijgt 7 airbags, waaronder een plofzak bij de stuurkolom, net als de 407. Uiteraard wemelt het in een monospace van de bakjes en vakjes voor opslag van allerlei spullen. En dan heeft de 1007 nog iets bijzonders. Kopers kunnen naar hartelust varieren met interieurkleuren. Zelfs de stof van de stoelen laat zich uitritsen en zich vervangen door een stof met ander motiefje. Er zijn 12 verschillende stijlen mogelijk. Peugeot gaat zelfs zo ver dat je ook de panelen op de portieren kunt vervangen, hetzelfde geldt voor de kunststof rondingen rond de ventilatieroosters.
Plaats een reactie