Ongecamoufleerd: Honda Civic Type-R!

Honda Civic Type-R prototype
Honda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototypeHonda Civic Type-R prototype
Dit is de Honda Civic Type-R zonder de camouflage waar we op de Nordschleife de hele tijd doorheen moesten kijken!

Honda meldt ons weliswaar dat dit nog om een prototype gaat, maar denk het stickerwerk weg en je zit toch akelig dicht in de buurt van de auto die uiteindelijk bij de dealers komt te staan.

Het Japanse merk heeft zich bij de Civic Type-R een duidelijke -maar loodzware- missie gesteld: deze auto moet de snelste productieauto met voorwielaandrijving worden die ooit de fameuze Nordschleife heeft gerond. Momenteel is dat de Renault Mégane RS Trophy met een rondetijd van 8:07.97 minuten.

Honda zegt 'op schema te liggen' voor het verbreken van dat record. Daarvoor heeft de Type-R afscheid genomen van z'n hitsige toerenblok. Weg is de atmosferische 2,0-liter viercilinder en we verwelkomen een 2,0-liter turbomotor met 'meer dan 280 pk'.

Het prototype van de Civic Type-R mag er dan behoorlijk productierijp uitzien, het gaat toch echt nog tot 2015 duren voordat de perfectionistische ingenieurs van Honda het groene licht geven voor een showroomintroductie.

Lezersreacties (87)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.