AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Officieel: Volvo C30 facelift
82
Zeer tegen de zin van Volvo konden we u gisteren al de C30 R-Design laten zien, maar nu is het dan tijd voor de officiële foto's én alle informatie over de opgefriste Benjamin van het gamma.
Het belangrijkste nieuws is natuurlijk de nosejob voor de C30, geïnspireerd op die van de nieuwe S60. Naast de nieuwe koplampen krijgt de kleine Volvo ook een nieuwe grille en andere spatschermen. In het midden is het nieuwe, grotere metalen logo van Volvo geplaatst en ook is de luchtinlaat.
Aan de achterzijde heeft Volvo de zwarte kunststof panelen vervangen. Hierdoor loopt de carrosseriekleur van de auto nu verder door naar beneden. De klant kan voor de onderkant ook een contrasterende kleur kiezen. Er is keuze uit vijf kleuren. Bovendien zijn er twee nieuwe typen lichtmetalen wielen. Daarnaast kent de C30 nu ook de optie van wit lichtmetaal.
In het interieur is er de nieuwe kleurencombinatie Espresso/Blond. Bij de lederen bekleding is er de nieuwe kleur Cranberry Red en voor de middenconsole kunt u nu voor de variant Oyster Burst Déco kiezen. Voor die laatste kleur werd het ontwerpteam van Volvo geïnspireerd door –houdt u vast- de Hagström-gitaren die Elvis Presley.
Wie z'n C30 een spectaculairder uiterlijk mee wil geven, kan een speciale stylingkit van Volvo bestellen. Deze kit bestaat uit aluminiumkleurige mistlampen voor, een aluminiumkleurige onderspoiler aan de voorzijde, zijskirts met het C30-logo en een aluminiumkleurig onderstuk aan de achterzijde. De D5 en de T5 krijgen bovendien twee 90 millimeter sierstukken van gepolijst roestvrij staal op de uitlaten.
Ook nieuw is het sportonderstel met scherpere afstelling van vering en demping dan voorheen. Wie kiest voor dit onderstel, krijgt bovendien een scherpere besturing door de toepassing van stijvere rubberen lagers. De vering is 30 procent stijver voor sportievere rijeigenschappen.
Op motorisch vlak verandert er weinig. Bij de benzinemotoren start het gamma nog altijd met de 1.6 (100 pk). Vervolgens zijn er de 2.0 met 145 pk (eventueel ook als Flexfuel), de 2.4i met 170 pk en de T5 met 230 pk. Voor de dieselliefhebbers is de 1.6D Drive Start/Stop interessant, want deze komt met z'n CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent. De Drive is er ook zonder Start/Stop, dan bedraagt de uitstoot 119 g/km. Dan is er de 2.0D met 136 pk en de topper is de D5 met een vermogen van 180 pk.
Volvo toont de gefacelifte C30 op de IAA in Frankfurt. Niet lang daarna komt de opgefriste auto bij de dealers te staan.
Aan de achterzijde heeft Volvo de zwarte kunststof panelen vervangen. Hierdoor loopt de carrosseriekleur van de auto nu verder door naar beneden. De klant kan voor de onderkant ook een contrasterende kleur kiezen. Er is keuze uit vijf kleuren. Bovendien zijn er twee nieuwe typen lichtmetalen wielen. Daarnaast kent de C30 nu ook de optie van wit lichtmetaal.
In het interieur is er de nieuwe kleurencombinatie Espresso/Blond. Bij de lederen bekleding is er de nieuwe kleur Cranberry Red en voor de middenconsole kunt u nu voor de variant Oyster Burst Déco kiezen. Voor die laatste kleur werd het ontwerpteam van Volvo geïnspireerd door –houdt u vast- de Hagström-gitaren die Elvis Presley.
Wie z'n C30 een spectaculairder uiterlijk mee wil geven, kan een speciale stylingkit van Volvo bestellen. Deze kit bestaat uit aluminiumkleurige mistlampen voor, een aluminiumkleurige onderspoiler aan de voorzijde, zijskirts met het C30-logo en een aluminiumkleurig onderstuk aan de achterzijde. De D5 en de T5 krijgen bovendien twee 90 millimeter sierstukken van gepolijst roestvrij staal op de uitlaten.
Ook nieuw is het sportonderstel met scherpere afstelling van vering en demping dan voorheen. Wie kiest voor dit onderstel, krijgt bovendien een scherpere besturing door de toepassing van stijvere rubberen lagers. De vering is 30 procent stijver voor sportievere rijeigenschappen.
Op motorisch vlak verandert er weinig. Bij de benzinemotoren start het gamma nog altijd met de 1.6 (100 pk). Vervolgens zijn er de 2.0 met 145 pk (eventueel ook als Flexfuel), de 2.4i met 170 pk en de T5 met 230 pk. Voor de dieselliefhebbers is de 1.6D Drive Start/Stop interessant, want deze komt met z'n CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent. De Drive is er ook zonder Start/Stop, dan bedraagt de uitstoot 119 g/km. Dan is er de 2.0D met 136 pk en de topper is de D5 met een vermogen van 180 pk.
Volvo toont de gefacelifte C30 op de IAA in Frankfurt. Niet lang daarna komt de opgefriste auto bij de dealers te staan.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Forever young: met deze moderne auto’s zonder opvolger blijf je altijd bij de tijd
Reportage
Zo ruim interpreteert Volvo de C met de C30 en C40: de laatste echte was natuurlijk de Volvo C70
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volvo C30: eigenaren over opvallend gestileerde Zweed
Op Zoek Naar