Officieel: gefacelifte Suzuki Ignis

Nu het echte werk

Suzuki Ignis Japan facelift
Suzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftSuzuki Ignis Japan faceliftPicanto vs Ignis

Suzuki heeft in thuisland Japan een facelift doorgevoerd op de Ignis. Suzuki's vrolijke kleintje wordt niet al te hardhandig aangepakt. De bijgewerkte Ignis komt op termijn ook naar Europa.

Een snelle terugblik. In 2015 liet Suzuki de IM-4 Concept zien, waarvan een jaar later in Parijs de voor de Europese markt bestemde productieversie werd getoond. Inmiddels is het model enkele jaren op de markt en acht Suzuki de tijd rijp voor een facelift. De wijzigingen zijn slechts minimaal.

Suzuki haalt de grille met de enkele horizontale lamel uit de neus en zet er een exemplaar met vier losse elementen voor terug. Een dergelijke grille zagen we eerder al op de niet voor Europa bestemde S-Presso. De Ignis is verder voorzien van een gewijzigde voorbumper, al behoort deze toe aan een specifieke uitvoering. De versie met van een skidplate voorziene voorbumper draagt in Japan de uitvoeringsnaam 'MF'. Die MF profiteert vanbinnen onder meer van een vrolijke kleurstelling. Alle varianten krijgen de nieuwe grille én een aangepaste achterbumper. In Nederland lijkt de Ignis altijd uitgevoerd te zijn met deze ruigere snuit. Led-koplampen zijn derhalve altijd standaard én Suzuki vult het kleurenpallet aan met de kleuren Tough Khaki Pearl Metallic, Caravan Ivory Pearl Metallic en Rush Yellow Metallic.

Het instrumentarium krijgt een nieuwe achtergrondkleur, Suzuki past meer aluminiumkleurige details toe én herziet de stoelen. Ook nieuw: verlichting met de bekende follow-me-home-functie. Suzuki breidt de standaarduitrusting van alle Ignissen verder uit met stoelverwarming. Opvallend: in Nederland is het model immer uitgevoerd met een 1.2, al zijn alleen de handgeschakelde versies met het mild-hybrid systeem te bestellen. In Japan zijn nu alle versies, zowel voor- als vierwielaangedreven, voorzien van mild-hybrid. Suzuki geeft aan dat dit systeem is verbeterd, onder meer het accupakket heeft een grotere capaciteit dan voorheen. Schakelen gaat in Japan in alle gevallen met een CVT-transmissie en ook in Nederland is de Ignis straks beschikbaar met een CVT-transmissie.

Medio vorig jaar paste Suzuki het leveringsgamma aan. Hierbij werd elke handgeschakelde variant voortaan voorzien van Smart Hybrid-techniek, maar de automatisch schakelende versies moeten het nog altijd zonder stellen. In alle gevallen is de krachtbron een 1.2. De vanafprijs ligt momenteel nog op € 15.899. Een Nederlandse vanafprijs van de vernieuwde Ignis is er nog niet. Die volgt in de aanloop naar de marktintroductie in het tweede kwartaal van dit jaar. Meer informatie volgt tijdens de Autosalon van Genève.

*Update: Suzuki heeft nu ook informatie vrijgegeven over de voor Nederland bestemde Ignis. Het artikel is aangevuld.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.