Nu ook languit achterin BMW X1 en elektrische iX1

Rekken en strekken

BMW X1 en iX1 L
BMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 LBMW X1 en iX1 L

Zit je achterin een BMW X1 of iX1 toch te krap? Misschien moet je dan eens overwegen om via een omweg een exemplaar uit China hierheen te halen. De BMW X1 en de elektrische iX1 zijn daar namelijk in verlengde vorm gepresenteerd.

Eerder vandaag konden we je de verlengde Mercedes-Benz GLC laten zien, een voor de Chinese markt ontwikkelde langere variant van de GLC, compleet met derde zitrij en dus plek voor zeven personen. In China zit men - als je het je kunt permitteren - het liefste achterin en laat je je door het verkeer chaufferen. Nu heeft BMW een versie van de X1 en iX1 gepresenteerd waarin dat nog net even prettiger kan.

De vorig jaar gepresenteerde BMW X1 en zijn elektrische iX1-equivalent zijn ruim 5 centimeter langer dan de vorige X1 en hebben kregen een 2 dik centimeter langere wielbasis dan het model dat werd vervangen. De Chinese verlengde BMW X1 en iX1 zijn uiteraard weer groter. De BMW X1 L is namelijk 4,62 meter lang en is daarmee dus 12 centimeter langer dan het hier verkrijgbare model. Hij kruipt zelfs heel dicht tegen de 4,71 meter lange X3 aan. De wielbasis van de BMW X1 L bedraagt 2,8 meter en is 11 centimeter groter dan die van de X1's die je in Europa kunt kopen. De extra centimeters komen geheel ten goede aan de passagiers achterin. De zitting is 3,7 centimeter langer dan die in een reguliere X1 en de rugleuning is met 2,7 centimeter verlengd.

De verlengde BMW X1 komt onder meer als sDrive20Li met 156 pk sterke driecilinder turbomotor en als sDRive25Li met 204 pk krachtige vierpitter naar de Chinese markt. De X1 is er in China als sDrive20Li vanaf omgerekend €38.280.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.