Nu al klassiek: DiMora Vicci 6.2
DiMora kennen we tot nu toe alleen van de Natalia, een superlimousine die vooralsnog alleen op papier bestaat en de duurste auto ter wereld moet worden. Voor deze Vicci Convertible lijkt de toekomst heel wat zekerder: op de Art Revolution in Taipei (Taiwan), die op 16 april van start gaat, wordt dit exemplaar voor het eerst aan het publiek getoond. De auto is voorzien van schilderwerk van de kunstenaar Lee Sun-Don, die de motorkap van een kleurrijk laagje voorzag.
Het zou zomaar kunnen dat het semi-klassieke uiterlijk een belletje doet rinkelen. Bedenker Alfred J. DiMora is tevens CEO van Clenet Coachworks, het bedrijf dat onder meer Lincolns en Fords van een vooroorlogse uitstraling voorziet. Ook de Vicci vindt zijn inspiratie duidelijk in de jaren '30, maar heeft op het eerste gezicht minder duidelijke overeenkomsten met bestaande modellen dan de Clenets.
Onder de motorkap van de Vicci ligt een V8 van General Motors met een inhoud van 6,2 liter. De auto is er in twee versies: een 'gewone' (430 pk) en een High Performance-uitvoering. Die laatste brengt dankzij een compressor 556 Amerikaanse paarden op de been.
De samenwerking tussen Lee Sun-Don en DiMora uit zich niet alleen in dit ene exemplaar: na de kunstexpositie in Taiwan zullen er nog 25 auto's worden beschilderd, die ook daadwerkelijk verkocht zouden moeten worden.