Nissan GT-R LM Nismo is voorwielaandrijver

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM NismoNissan GT-R LM NismoNissan GT-R LM NismoNissan GT-R LM NismoNissan GT-R LM NismoNissan GT-R LM Nismo
Nissan heeft z'n nieuwe Le Mans-racer gepresenteerd, en de Japanners bewijzen weer dat het allemaal niet op de conventionele manier hoeft te gaan. Het is namelijk een voorwielaandrijver!

Kennen we de BladeGlider nog? Een rijdende driehoek - waar overigens wat rechtzaken mee gemoeid zijn - gebaseerd op de Deltawing? Nissan bewijst opnieuw over veel lef te beschikken door z'n hagelnieuwe Le Mans-racer voorwielaandrijving te geven!

Nissan trok vorige week de GT-R LM Nismo uit de hoge hoed, en presenteerde hem als 'een innovatieve Le Mans P1-racer als geen ander'. Daar hebben de Japanners helemaal niets te veel mee gezegd.

De platter dan platte Nissan heeft namelijk een voorin geplaatste twinturbo 3,0-liter V6 onder de kap (die samenwerkt met een regeneratief remsysteem) die - jawel - de voorwielen aandrijft! Het rubber aan de voorzijde is dan 35 cm breed. De achterwielen moeten het met 22,5 cm doen.

De auto weegt 880 kilo en is voor een groot deel vervaardigd uit koolstofvezel. De GT-R LM Nismo is 4,64 meter lang en 1,9 meter breed, maar met een hoogte van slechts 1 meter is de auto ongetwijfeld behoorlijk krap binnenin.

De controversiële Nissan gaat deelnemen aan de LM P1-klasse van het FIA World Endurance Championship. Op 12 april wordt de eerste race gereden op Silverstone. Leuk detail: Nissan labelt de LM Nismo ook nog eens 'het 320 km/h rijdende laboratorium voor de nieuwe GT-R'.

PRIVATE LEASE Nissan

Nissan
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta (5D/CVT)
€ 547
 

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.