Nieuwe Volkswagen Transporter: vanaf €29.990
Plug-in hybride en elektrische e-Transporter volgen later
We hebben de eerste Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Transporter te pakken. Vooralsnog is de nieuwe Volkswagen Transporter enkel met dieselmotoren te bestellen. De plug-in hybride versies en de elektrische e-Transporter volgen later.
De nieuwe Volkswagen Transporter is minder Volkswagen dan ooit. De nieuwe Transporter is namelijk een product van een uitgebreide samenwerking tussen Volkswagen en Ford. Voor de elektrische Explorer en Capri leent Ford MEB-hardware van Volkswagen, de Ford Transit/Tourneo Connect is eigenlijk een Volkswagen Caddy en de Volkswagen Amarok is stiekem weer een Ford Ranger. De nieuwe Transporter is onderhuids weer een Ford: een Transit/Tourneo Custom. De nieuwe Volkswagen Transporter is nu op de Nederlandse prijslijsten beland.
Het leveringsgamma is al vrij breed, maar naar Transporter-begrippen beperkt. Zo is de nieuwe Volkswagen Transporter enkel nog als gesloten bestelversie met 'enkele cabine' te bestellen, al kun je wel kiezen uit twee lengtematen, diverse uitvoeringen en een stel motor- en bakcombinaties. Tot en met eind volgend jaar wordt het leveringsgamma stapsgewijs uitgebreid. Volkswagen komt namelijk nog met de e-Caravelle, de Transporter Dubbele Cabine, de e-Kombi, met plug-in hybride versies, versies met een verhoogd dak én de Pick-Up Dubbele Cabine. De elektrische e-Transporter volgt in november.
Het Transporter-feest begint voorlopig bij €29.990. Exclusief btw en bpm, uiteraard. Voor dat bedrag krijg je de naamloze basisversie van de Transporter in lengtemaat L1 met enkele zitrij. Voor net geen 30 mille heeft de bus een 110 pk sterke 2.0 TDI en een handgeschakelde zesbak. Wie een Transporter in deze configuratie liever combineert met een achtraps automaat is €30.800 kwijt. De Transporter is er met 150 pk sterke 2.0 TDI vanaf €31.600. Ook dan heb je een handgeschakelde zesbak. Een 150 pk sterke Transporter met automaat kost minimaal €33.600. Wie vierwielaandrijving wenst, is minimaal €36.590 kwijt. Ook dan krijg je de 150 pk sterke 2.0 TDI en een achttraps automaat, maar ook 4Motion-aandrijving. Maar er is meer. Er is namelijk ook een 170 pk sterke 2.0 TDI. Die heeft altijd een achttraps automaat en is er met (€38.100) en zonder (€34.750) 4Motion-vierwielaandrijving.
De Volkswagen Transporter is ook in de uitvoeringen Life (foto's 3 en 4), Style (foto's 5 en 6), Bully (foto's 7 en 8) en als PanAmericana (foto's 9 en 10) te bestellen. Alle uitvoeringen zijn daarbij ook in verlengde vorm – dus als L2 – te bestellen.
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI L2H1 9-persoons INCL BPM!!!
- 2024
- 3.285 km

Volkswagen Transporter 2.0 TDI L1H1 Trekhaak Navi Distr VV
- 2019
- 214.702 km

Volkswagen Transporter 2.0 TDI 140pk L2 Dubbel Cabine Highline BPM Vrij! 6 persoons, Airco, Navi, PDC V+A, Trekhaak, Onderhoudshistorie aanwezig
- 2014
- 239.967 km
Lees ook
Elektrische Volkswagen e-Transporter Kombi én e-Caravelle te bestellen
Volkswagen Transporter TDI – 2003 – 435.897 km - Klokje rond
Elektrische Volkswagen e-Transporter heeft prijskaartje
Dit is de splinternieuwe Volkswagen Transporter – ook elektrisch
Volkswagen T3 Joker - Camper op de brug
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (61)
Reageren




Ik rij al mijn 3de Transporter
Nu een T6 204 pk
Ford ging al nooit hoger dan 170 pk
En vind die Transit echt een hondenhok heb er een paar keer ingereden voor een werkgever maar vind het gewoon niets en dan die nu op de markt zijn met die plakstrepen ziet er toch niet uit.
De laatste heb ik zelf nieuw gekocht
Maar wellicht nog een keer een bully 6.1 van een later bouwjaar.
En dan hoop ik tot mijn pensioen daar in te rijden en dan stap ik over naar een andere auto.
Maar zeker geen Ford.😡





Net zoals voor de rest van het ontwerp wil VW de clientèle laten geloven dat VW een grote inbreng heeft gehad in het ontwerp en dat het ‘echte’ VW’s betreft, maar niets is minder waar. Ere wie ere toekomt, maar het is op enkele details na wellicht, vwb ontwerp toch gewoon echt een Ford en geen VW!

En VW heeft al vaker het TDI logo op diesels van andere merken geplakt.






.
Op de afgelopen IAA (zo'n twee weken geleden) is hij officieel gepresenteerd en overal verschijnen rijtesten en reviews van deze bus maar hier op Autoweek blijft het angstvallig stil. Mag het nog niet van PON of zo?
.
Wat bij alle andere berichten hierover wel opvalt is dat er heel weinig VW aan deze bus is en heeeeel veel Ford.

Een logo betekent niets in zo'n geval.
Rijtesten? Zoek die op van Ford. Reviews? Zoek die op van Ford.
Triestig, VW.

Het stuurwiel is het enige VW onderdeel (oké, en een aantal stukjes plaatwerk aan de buitenkant).

De transporter heeft dan meer weg van Ford, de Connect heeft meer weg van een Caddy, nou en.
Toyota, Peugeot/ Citroën en Opel werken ook met één model met kleine afwijkingen onderling



https://professional.peugeot.nl/index.html








Zou dit betekenen dat VW dan stopt met de Transitporter, of toch weer een eigen model zou maken?
Ik kan er momenteel geen goed woord voor vinden.



Mijn Transporter (je weet wel, de echte) hoeft eigenlijk maar elke 2 jaar binnen te komen voor onderhoud.
Soms eens bandjes, en elke 15 jaar remblokken en remschijven vooraan.
Moet je met je Ford nooit naar de garage dan?



Ik zal je al even op weg helpen: EGR-koeler, portierslot. Veel verder kom ik niet.
En dat is mijn ervaring, niet die van een avondje internetzoeken.




Eigenlijk is het zelfs niet goed om zo lang met remblokken te rijden. Ze worden hard, waardoor de remmen niet meer "bijten".
Echter zitten ze nu in de laatste rechte lijn om vervangen te worden.
De remvoering is nu dunner geworden dan de remblok. Er zit al een redelijke boord op de remschijven. Ik snap ook niet waarom het slijtagecontact nog niet doorgewreven is.
Echter heeft leeftijd niets te maken met hoe lang je met remblokken doet, ook de kilometers (202000km) niet. De grootste factor is de bestuurder. Bij goed anticiperen vraag je echt heel weinig van je remmen, maar dat snappen de meesten niet. Die blijven maar rijden tot ze vol in de remmen moeten.
Ik kan bijna van en naar het werk rijden zonder dat ik zou moeten remmen, behalve voor RODE lichten, en bij het afrijden van een snelweg. Voor de rest is het vooral laten uitbollen, en heel licht afremmen. Spaart je heel wat banden en remmen.



Dik compliment aan Ford dat VW een zeer gevestigde naam op een Ford wilt plakken.


Een collega heeft ooit een Ford Transit gekocht (2e hands), en had redelijk wat issues.
Daarna heeft hij 2 Transporters gekocht (de eerste verkocht voor zijn 2e, de 6.1), en heeft er eigenlijk geen problemen mee.
Bij welke kwam de prijs dan overeen met de kwaliteit? Voor mijn collega dus voorlopig wel de (echte) VW.


Bij de T4 was de produktie al teruggelopen naar 400 bussen per dag.

Daarnaast heeft de Transit nu onafhankelijke wielophanging achter ipv starre as zoals het voorgaande model, de kenner zal dit herkennen van het vorige model Transporter.
Iconische Transporter, waarom zou de Transit dit niet zijn? Misschien in Nederland iconisch maar in bv Engeland denken ze hier anders over. Daar is de Transit een icoon.

Je kunt je toch ook niet voorstellen dat VW de ontwikkeling en productie van een van hun andere iconen zoals bijv. de Golf aan een concurrent zou uitbesteden?


Ik VOND hem mooi :-)

Als ik iets mooi, maar te duur vind, dan vind ik het nog altijd mooi, maar zal ik het niet aankopen.
Als ik iets lelijk vind, maar het is goedkoop, zal ik het niet plots mooi gaan vinden.



Dit is geen Transporter.



https://www.vwbedrijfswagens.nl/nl/modellen/nieuwe-transporter.html

Oh nee wacht, er staat Volkswagen op, dan is het goed

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.