Nieuwe SsangYong Korando duikt op

Nog voor Genève in beeld

SsangYong Korando
SsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong Korando

SsangYong staat op het punt een volledig nieuwe Korando te presenteren. De Zuid-Koreanen geven iets voor de onthulling van het model alvast een afbeelding van de vierde generatie Korando vrij.

SsangYong presenteert de laatste tijd de ene teaservideo na de andere, waarin de op stapel staande vierde generatie van de Korando onder de aandacht wordt gebracht.

De nieuwe Korando, met interne code C300, volgt de in 2010 gelanceerde C200-generatie op. In juli dit jaar slingert SsangYong de productielijn van de nieuwe Korando aan. De auto wisselt de vrij ronde koets van het huidige model om voor een strakker getekende koets. Vanbinnen profiteert de SUV onder andere van de komst van een digitaal instrumentarium, een optionele unit met een diameter van 10,25 inch. Het scherm om de middenconsole heeft een diameter van 9 inch. De bagageruimte is 551 liter groot, fors meer dan de bagageruimte in de uitgaande Korando (486 liter).

Op de motorenlijst komt onder andere een 163 pk sterke 1,5-liter viercilinder benzinemotor te staan, een blok met mild-hybridtechniek. Ook de Tivoli en Tivoli XLV krijgen dit jaar nog de beschikking over die motoren. Die Tivoli's krijgen onder meer een nieuwe 1,2-liter turbomotor, eveneens een benzineblok. Herman Clases, directeur van SsangYong Middle Europe, kon eerder aan AutoWeek al bevestigen dat hij er bij SsangYong in Zuid-Korea op aandringt om die 1.2 ook in de Korando te monteren. Daarnaast kon AutoWeek eerder al melden dat SsangYong een volledig elektrische versie van de Korando op de markt brengt. Meer details volgen spoedig.

SsangYong heeft zich als doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd heeft verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.

UPDATE:

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.