AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Mitsubishi Eclipse in Chicago
18
De Mitsubishi Eclipse, kent u 'm nog? Inderdaad, Mitsubishi's sportieveling die tussen 1992 en 1999 op de Nederlandse markt te koop was. Sindsdien is het model in andere landen gewoon op de markt gebleven. In Chicago presenteert Mitsubishi de nieuwe generatie van de allemansvriend.
De Eclipse komt met twee motoriseringen: een 2,4-liter viercilinder met 162 pk en een 3,8-liter V6 met 265 pk. Deze laatste versie, die onder de naam GT door het leven gaat, sprint in zes tellen naar 100 kilometer per uur.
De viercilinder GS staat op 17 inch lichtmetalen wielen, de GT doet het met een inchje meer. De GT heeft High Intensity Discharge (HID) lampen voor extra zicht in het donker en Active Stability Control. Boulevardliefhebbers zullen ongetwijfeld het 'Sun&Sound' pakket aanvinken. Dat accessoirepakket omvat namelijk een 650 Watts Rockford-Fostgate audioinstallatie.
Enthousiast over deze coupé? Dan volgt nu slecht nieuws: Mitsubishi heeft geen plannen om de Eclipse weer naar ons land te halen.
De viercilinder GS staat op 17 inch lichtmetalen wielen, de GT doet het met een inchje meer. De GT heeft High Intensity Discharge (HID) lampen voor extra zicht in het donker en Active Stability Control. Boulevardliefhebbers zullen ongetwijfeld het 'Sun&Sound' pakket aanvinken. Dat accessoirepakket omvat namelijk een 650 Watts Rockford-Fostgate audioinstallatie.
Enthousiast over deze coupé? Dan volgt nu slecht nieuws: Mitsubishi heeft geen plannen om de Eclipse weer naar ons land te halen.