Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse Estate voor het eerst betrapt

Nieuwe E-klasse ook weer als pakezel

Spyshots Mercedes-Benz E-klasse Estate
Spyshots Mercedes-Benz E-klasse EstateSpyshots Mercedes-Benz E-klasse EstateSpyshots Mercedes-Benz E-klasse EstateSpyshots Mercedes-Benz E-klasse EstateSpyshots Mercedes-Benz E-klasse EstateSpyshots Mercedes-Benz E-klasse Estate

De huidige Mercedes-Benz E-klasse loopt op zijn laatste benen. Hoewel het merk met een volledig elektrisch alternatief komt, blijft de E-klasse natuurlijk gewoon bestaan. De nieuwe E-klasse hebben we enkel nog als sedan voorbij zien komen, maar natuurlijk komt Mercedes-Benz ook weer met een E-klasse Estate. Die nieuwe Mercedes-Benz E-klasse Estate is op deze foto's voor het eerst in testtenue te zien.

De Mercedes-Benz E-klasse maakt net als de C- en S-klasse deel uit van een van de oudere bloedlijnen van het merk. De S-klasse heeft de EQS als elektrisch alternatief en volgens vergelijkbaar concept levert Mercedes-Benz de volledig elektrische EQE naast de huidige generatie E-klasse. Dat de EQE niet als directe opvolger van de E-klasse fungeert, was van meet af aan al duidelijk. Het merk werkt gewoon aan een nieuwe E-klasse met verbrandingsmotoren en na de sedan kunnen we je nu de nieuwe E-klasse Estate laten zien.

Mercedes-Benz E-klasse Estate

De huidige Mercedes-Benz E-klasse Estate is een ware pakezel.

De E-klasse Estate belooft als vanouds weer een echte pakezel te worden. Het huidige model slokt maar liefst 640 liter op en wie de achterbank neerklapt kan 1.820 liter aan spul van hot naar her vervoeren. Of de nieuwe E-klasse Estate ruimer wordt dan het straks uitgaande model? Waarschijnlijk niet tot nauwelijks. De nog piepjonge C-klasse Estate heeft namelijk een bagageruimte die in de basis net zo groot is als die van zijn voorganger.

Natuurlijk komt de E-klasse gewoon weer met (mild-hybride) benzine- en dieselmotoren op de markt. Daarnaast verwachten we weer een reeks plug-in hybrides. Die stekkerversies krijgen net als die van de C-klasse een relatief groot accupakket waarmee een elektrische actieradius van zo'n 100 kilometer zomaar mogelijk kan zijn. Aan de andere kant van het zuinigheidsspectrum verwachten we weer meerdere AMG-versies, waaronder een 63 S die waarschijnlijk bijval krijgt van elektrokracht.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.