Nieuwe diesel voor Porsche Panamera
De nieuwe 3-liter V6 beschikt over 300 pk en 650 Nm, dat is 50 pk en 100 Nm meer dan de huidige diesel. Een aantal componenten zijn nieuw ontwikkeld. Zo zijn de krukas en de zuigers aangepast en maakt de motor nu gebruik van een watergekoelde turbo. Die laatste zorgt ervoor dat de druk wordt opgevoerd van 2,5 naar 3 bar, waardoor er meer vermogen is gecreëerd. De spurt naar 100 km/h is met 0,8 tienden ingekort en duurt nu zes seconden, dit komt mede door de ingekorte verhoudingen tussen de eerste vier versnellingen. De topsnelheid ligt op 259 km/h, 15 km/h hoger dan voorheen, het gemiddeld verbruik ligt op 6,4 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 169 g/km.
De nieuwe diesel is ook de eerste Panamera die is uitgerust is met Porsche Torque Vectoring Plus. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto in elke situatie stabieler en wendbaarder is en meer tractie en een betere stuurprecisie heeft. De stabilisatorstangen op de voor- en achteras zijn ook stijver gemaakt, dus ook aan het onderstel is gedacht. De nieuwe Panamera Diesel staat vanaf begin 2014 in de showroom en gaat 104.300 euro kosten.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Panamera 2.9 4 462PK E-Hybrid / SportDesign / GTS ed. carbon *NAP*
- 2017
 - 152.000 km
 

Porsche Panamera Sport Turismo 2.9 4S 441PK / Sport Design / BOSE / PDLS+ / Sport Chrono *NAP*
- 2018
 - 113.000 km
 

Porsche Panamera Sport Turismo 4.0 Turbo S E-hybrid V8 680PK+ / CERAMIC / CARBON / LED
- 2018
 - 116.000 km
 
Lees ook

Het kan nog heftiger dan de 782 pk van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Porsche Cayenne en Porsche Panamera houden brandstofmotor tot ver in jaren 30

BMW M5 vs. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - Plug-in powerplay

Stijliconen Mercedes CLS en Porsche Panamera als begeerlijke youngtimer: CLS geboren klassieker
