Nieuwe Caddy-baas hint naar roadster
Robert E. Ferguson (foto 6) is bij Cadillac de nieuwe verantwoordelijke man voor wereldwijde groei en ontwikkeling van het luxemerk uit de General Motors-stal, oftewel marketing, advertising, sales en 'brand management'. Hij rapporteert direct aan de CEO Dan Akerson. Ferguson (53) mag het lanceringsproces van een nieuw topmodel – waar al een tijdje over wordt gespeculeerd - begeleiden en hij heeft tegenover The Detroit News gehint naar de komst van een tweezits roadster. Of hij daarmee de auto bedoelt die we in augustus als teaser onder ogen kregen, is niet duidelijk. Dat lijkt op een coupé maar wellicht dat deze kan transformeren tot cabrio/roadster zoals bij de inmiddels niet meer leverbare XLR. Cadillac heeft aangegeven dat we deze auto 'ergens volgend jaar' als concept car gaan zien op een autobeurs – wellicht in januari in Detroit.
De nieuwe Caddy-baas gaf ook aan dat het merk een 'flagship model' nodig heeft, iets dat we al eerder dit jaar min of meer bevestigd kregen van General Motors. Volgens Ferguson wordt het "een auto waar iedereen naar omkijkt en zegt 'wow, Cadillac is smoking!'".