AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nardo-koning van Lorinser
Lorinser heeft de evergreen Mercedes SL 65 AMG maar weer eens een krachtinjectie gegeven. Het resultaat is de Nardo 3, vernoemd naar het bij tuners populaire hogesnelheidscircuit in Italië.
De Duitse tuner heeft het vermogen van de 6,0-liter biturbo V12 opgevoerd van 612 naar 660 pk. Ook het koppel steeg licht: met 1000 Nm bleef er al niet veel te wensen over, maar Lorinser haalt 1012 Nm uit het imposante AMG-blok.
Lorinser geeft zelf opvallend genoeg toe dat dit behoorlijk absurde waarden zijn, maar voegt hieraan toe dat deze bittere noodzaak zijn voor het bereiken van de hoge topsnelheid die de tuner voor ogen heeft. Op het Nardo-circuit haalde de speciaal geprepareerde SL een snelheid van 325 kilometer per uur.
De Nardo 3 is aan de buitenkant agressiever vormgegeven dan de SL 65 AMG. Binnenin heeft Lorinser er juist voor gekozen om de bestuurder en zijn gelukkige passagier op alle mogelijke manieren in de watten te leggen. Het aantal exemplaren blijft beperkt tot vijftig stuks.
Lorinser geeft zelf opvallend genoeg toe dat dit behoorlijk absurde waarden zijn, maar voegt hieraan toe dat deze bittere noodzaak zijn voor het bereiken van de hoge topsnelheid die de tuner voor ogen heeft. Op het Nardo-circuit haalde de speciaal geprepareerde SL een snelheid van 325 kilometer per uur.
De Nardo 3 is aan de buitenkant agressiever vormgegeven dan de SL 65 AMG. Binnenin heeft Lorinser er juist voor gekozen om de bestuurder en zijn gelukkige passagier op alle mogelijke manieren in de watten te leggen. Het aantal exemplaren blijft beperkt tot vijftig stuks.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws