AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
14

Aan creativiteit geen gebrek

Naran Automotive Naran is 1.048 pk sterke 'hyper-coupé'

Naran Automotive Naran Naran Automotive Naran Naran Automotive Naran Naran Automotive Naran Naran Automotive Naran
  • Max Veldhuis
  • Autonieuws
25 november 2020 om 12:11
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Naran Automotive is een nieuwe speler in de hypercarwereld. De start-up kondigde halverwege dit jaar aan dat het bezig was met de ontwikkeling van een nieuwe hypercar. Dat is uiteindelijk de Naran geworden. Een 'hyper-coupé', zoals het bedrijf 'm zelf noemt. De prestaties zijn in ieder geval veelbelovend.

Wat creativiteit betreft doet de naamgeving van de Naran Automotive Naran enigszins denken aan de Ferrari LaFerrari. Ten opzichte van de eerdere plannen heeft Naran Automotive het roer behoorlijk om gegooid. Oorspronkelijk was het nieuwbakken bedrijf namelijk van plan om een hypercar met middenmotor te bouwen. Dat plan belandde kennelijk in de papierversnipperaar, want de 5,0-liter twin-turbo V8 van de Naran is achter de vooras geplaatst en de coupé is een '2+2' geworden. Jowyn Wong, de ontwerper van onder meer de Apollo IE en de De Tomaso P72, is verantwoordelijk voor het lijnenspel. De Naran heeft duidelijk een sportieve inborst en doet met zijn heftige spoilerwerk enigszins denken aan een GT3-racer. Van de zijkant gezien lijkt hij haast op een soort kruising tussen de Lexus LC en de BMW 8-serie. De achterkant heeft vooral wat de lichtunits betreft wel iets weg van de McLaren GT.

Naran Automotive Naran

Dat de Naran iets weg heeft van een GT3-racer is geen toeval. Naran Automotive belooft namelijk een 'authentieke GT3-ervaring voor de openbare weg en het circuit'. De eerder genoemde V8 stampt er een vermogen van 1.048 pk en een even indrukwekkend koppel van 1.036 Nm uit. Dit vermogen laat de krachtbron los op alle vier de wielen, met een beloofde acceleratie van 0-97 km/h in 2,3 seconden als resultaat. De topsnelheid ligt naar verluidt op 'meer dan 368 km/h'. Voor wie het aandurft, meldt Naran dat je alle kracht desgewenst ook volledig naar de achterwielen kunt dirigeren. Viervoudig verstelbare Öhlins-dempers moeten de demping verzorgen, verder krijgt de Naran carbon-keramische remmen en hydraulische stuurbekrachtiging. Om al dat vermogen op de weg te kunnen houden, belooft Naran Automotive dankzij speciaal ontwikkelde aerodynamica een downforce van 1.377 kg.

Geen loze belofte?

De cijfers die Naran Automotive opgeeft, zijn beslist niet mals. De start-up zegt voor de motor samen te werken met het Duitse Racing Dynamics en dat Daniel Mense, die ook aan de NIO EP9 heeft gewerkt, het project overziet. Kate Montgomery, die eerder als interieurontwerper bij Aston Martin heeft gewerkt, moet voor een luxe aankleding van het interieur zorgen. Daar is nog geen zicht op, want Naran Automotive heeft alleen foto's van het exterieur vrijgegeven. De Naran verschijnt volgens planning begin 2021. Er komen slechts 49 exemplaren, die ieder volledig naar eigen smaak door de eigenaar zijn samen te stellen. Mocht je zelf een beter idee hebben voor de naam van de auto, dan geeft Naran je zelfs de optie om een eigen naam te kiezen. Een prijs is nog niet bekend, maar een bedrag van zeven cijfers lijkt niet ondenkbaar. Of Naran Automotive de ambitieuze cijfers waar kan maken, moet blijken.

  • Wil jij ook meedenken bij de ontwikkeling van autoweek.nl? Dan zoeken wij jou.
  • Lees meer over supercars en sportscars
Supercars & Sportscars

Lezersreacties (14) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek een specifieke auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's met elkaar
  • Occasions zoek naar een tweedehands auto
Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

Drie jaar na de introductie van de 5008 voorziet Peugeot zijn ruimste model van een nieuwe...

Lees meer
Test: Ford Mustang Mach-E vs. Volvo XC40 P8 AWD

Test: Ford Mustang Mach-E vs. Volvo XC40 P8 AWD

68

Fords keuze om een elektrische SUV ‘Ford Mustang Mach-E’ te noemen, komt het merk op veel kritiek...

Laatste nieuws

Categorie
Categorie
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    19
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Ford legt productie Focus langer stil wegens chiptekort

    Ford legt productie Focus langer stil wegens...

    10
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Volvo XC40 P8 krijgt ook over-the-air-updates

    Volvo XC40 P8 krijgt ook over-the-air-updates

    12
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Volvo 960 - Facelift Friday

    Volvo 960 - Facelift Friday

    29
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    'Hyundai de beste EV-fabrikant?' - AutoWeek Podcast

    'Hyundai de beste EV-fabrikant?' - AutoWeek...

    36
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Lupa: nieuw EV-merk uit Spanje

    Lupa: nieuw EV-merk uit Spanje

    27
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Bayon wordt volgende week onthuld

    Hyundai Bayon wordt volgende week onthuld

    4
    • 26 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep