Mosler zet MT900 op dieet

Mosler MT900 GTR XX
Mosler MT900 GTR XXMosler MT900 GTR XXMosler MT900 GTR XXMosler MT900 GTR XXMosler MT900 GTR XXMosler MT900 GTR XX
Moslers MT 900 GTR is een auto waar je je als Ferrari-bezitter serieus zorgen om moet maken, blijkt uit z'n 600 pk op 1200 kilogram. Maar het kan altijd nog beter, vindt Mosler. Zodoende is er nu de MT900 GTR XX.
XX staat voor de Romeinse spelling van het getal twintig, omdat het merk dit jaar twintig kaarsjes uitblaast. Het toverwoord bij de MT900 GTR XX is gewichtsbesparing. De auto weegt 1100 kilogram, 100 kilogram minder dan het standaardmodel dus. Om dit te bereiken heeft Mosler een lichtere versnellingsbak, lichtere remklauwen en een titanium uitlaatsysteem gemonteerd. In het interieur hebben de stoelen en de airconditioning de nodige kilo's afgeschud. Bovendien is de koolstofvezel body 35 kilogram lichter. Mosler hoopt het gewicht nog verder te kunnen verlagen tot ongeveer 1060 kilogram.
Het vermogen van de 7,0-liter V8 blijft onveranderd 600 pk. De Mosler MT900 GTR sprint al in 3,1 seconden naar 100 kilometer per uur, dus de XX zal daar wel één of meer tienden afschaven. De topsnelheid bedraagt 'meer dan 340 kilometer per uur'. De auto komt alleen in Europa op de markt via Mosler Duitsland.

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.