AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mosler zet MT900 op dieet
21
Moslers MT 900 GTR is een auto waar je je als Ferrari-bezitter serieus zorgen om moet maken, blijkt uit z'n 600 pk op 1200 kilogram. Maar het kan altijd nog beter, vindt Mosler. Zodoende is er nu de MT900 GTR XX.
XX staat voor de Romeinse spelling van het getal twintig, omdat het merk dit jaar twintig kaarsjes uitblaast. Het toverwoord bij de MT900 GTR XX is gewichtsbesparing. De auto weegt 1100 kilogram, 100 kilogram minder dan het standaardmodel dus. Om dit te bereiken heeft Mosler een lichtere versnellingsbak, lichtere remklauwen en een titanium uitlaatsysteem gemonteerd. In het interieur hebben de stoelen en de airconditioning de nodige kilo's afgeschud. Bovendien is de koolstofvezel body 35 kilogram lichter. Mosler hoopt het gewicht nog verder te kunnen verlagen tot ongeveer 1060 kilogram.
Het vermogen van de 7,0-liter V8 blijft onveranderd 600 pk. De Mosler MT900 GTR sprint al in 3,1 seconden naar 100 kilometer per uur, dus de XX zal daar wel één of meer tienden afschaven. De topsnelheid bedraagt 'meer dan 340 kilometer per uur'. De auto komt alleen in Europa op de markt via Mosler Duitsland.
Het vermogen van de 7,0-liter V8 blijft onveranderd 600 pk. De Mosler MT900 GTR sprint al in 3,1 seconden naar 100 kilometer per uur, dus de XX zal daar wel één of meer tienden afschaven. De topsnelheid bedraagt 'meer dan 340 kilometer per uur'. De auto komt alleen in Europa op de markt via Mosler Duitsland.