AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mondiaal platform voor nieuwe Renault Espace
22
Renault gaat het hogere segment in de toekomst anders aanpakken: samen met partners Daimler en Nissan wordt daarvoor gezamenlijk een nieuw platform ontwikkeld.
Renault-directeur Carlos Ghosn geeft bij de presentaties van de jaarcijfers grif toe dat er geld wordt verloren in het D- en E-segment, waarin het merk is vertegenwoordigd met de Laguna en de Espace. "We hebben daarvoor inmiddels keuzes gemaakt en in de toekomst gaan we het helemaal anders doen.'
Renault gaat voor de modellen in de hogere segmenten gezamenlijk met Nissan en Daimler een platform ontwikkelen. "De productieaantallen voor een platform voor de Espace ligt doorgaans in de honderdduizenden exemplaren. Met een platform voor drie merken, dat globaal kan worden gebruikt, hebben we het over miljoenen stuks." Dat reduceert de ontwikkelingskosten aanzienlijk en kan bovendien over de drie merken worden verdeeld.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Espace 1.6 TCe 200pk Dynamique Aut. Pano|Half Leder|Navi|LMV
- 2016
- 154.643 km
€ 15.850

Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris 7P Automaat defect!!
- 2015
- 195.885 km
€ 9.950

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 iconic 5p. | Panoramisch vast glazen dak | HUD | Active driver assist | Harman Kardon |
- 2025
- 35 km
€ 49.950
Lees ook
Test: Renault Espace (2025) - In de voetsporen van de tweede Impreza
Nieuws
Prijzen vernieuwde Renault Espace: verbeterd, maar niet duurder
Nieuws
Renault Espace vernieuwd: na nog geen twee jaar al strakgetrokken
Nieuws
Niet elke Renault wordt goedkoper: deze worden duurder
Reportage