Mitsubishi's nieuwe werkpaard: L200

Europese Mitsubishi L200 gepresenteerd

Mitsubishi L200
Mitsubishi L200Mitsubishi L200Mitsubishi L200Mitsubishi L200Mitsubishi L200Mitsubishi L200
Mitsubishi heeft de Europese versie van de Triton gepresenteerd. Met andere woorden: de L200 is aan een vijfde generatie geholpen!

Je zou het wellicht niet denken, maar de L200 is een van de meest belangrijke modellen voor Mitsubishi. In 1978 werd de eerste generatie op Europe afgevuurd en de huidige, uitgaande generatie werd in 2005 gepresenteerd. Nu zijn we weer tien jaar - en meer dan 4 miljoen verkochte exemplaren verder - en is de tijd rijp voor een splinternieuwe L200!

In november vorig jaar kregen we de Triton voor het eerst in het vizier, de naam waaronder de L200 in met name Azië en Zuid-Amerika door het leven gaat. De vijfde generatie moet comfortabler, efficiënter en zuiniger dan voorheen zijn en ook van de buitenkant is - zeker voor een pick-up - duidelijk werk gemaakt.

De L200 legt 1.850 kilo in de schaal terwijl z'n maximale trekgewicht kan oplopen tot 3.100 kilo. Volgens Mitsubishi is het chassis 7 procent stijver dan voorheen. Onder de kap vinden een nieuwe 2,4-liter viercilinder dieselmotor die in twee varianten te krijgen is.

De eerste is 154 pk sterk en levert tussen 1.500 en 2.500 z'n maximale koppel van 380 Nm. Een trede hoger staat de 181 pk sterke variant die liefst 430 Nm loslaat bij 2.500 tpm. Beide versies verbruiken gemiddeld 6,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 169 g/km. Liever een automaat? Dan moet je met 7,2 l/100 km en 189 gram CO2 per gereden kilometer genoegen nemen. De handgeschakelde zesbak is overigens eveneens nieuw.

Ook op veiligheidsgebied gaat de L200 er op vooruit. Standaard zijn zaken als Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist en Hill Start Assist namelijk aanwezig. Een achteruitrijcamera, cruise control, gescheiden klimaatregeling, Keyless Operation System zijn op de optielijst te vinden.

Lezersreacties (13) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.