Mitsubishi brengt Ralliart terug

Gedegradeerd tot uiterlijke opsmuk

Ralliart Mitsubishi L200 en Pajero Sport

Mitsubishi brengt de naam van zijn voormalige sport- en autosportafdeling Ralliart weer terug. Reken vooralsnog echter niet op extra krachtige versies of op een nieuwe Lancer Evo, Mitsubishi verdunt het label namelijk tot niets anders dan een pakketje stickers en speciale vloermatten.

Ralliart is de sport- en autosportafdeling van Mitsubishi, al kom je die naam anno 2021 niet meer bij het merk tegen. Medio dit jaar kondigde Mitsubishi aan dat het Ralliart nieuw leven zou in blazen en daar zien we vandaag het eerste bewijsstuk van. De nieuwe Ralliart-Mitsu's zijn echter stukken minder spannend dan je vooraf wellicht had gedacht.

Toegegeven, de laatste auto waar Mitsubishi in Nederland een Ralliart-versie van voerde was geen rallyknaller voor de openbare weg. Wel betrof het een dankzij de komst van een turbo tot 150 pk opgeschroefde variant van de laatste generatie Colt, die eerder simpelweg Colt 1.5 Turbo heette. De reguliere Colt 1.5 zonder turbo was goed voor 109 pk. Voorlopig puur voor de Thaise markt brengt Mitsubishi het Ralliart-label opnieuw onder de aandacht, zij het op speciaal aangeklede versies van de Pajero Sport en Triton. Die laatste kennen we in Nederland als de L200.

De auto's krijgen historisch verantwoord Ralliart-stickerwerk, sportiever ogend bumperwerk, rode en zwarte accenten, rode spatlappen en een set special vloermatten. De Pajero Sport is als Ralliart altijd voorzien van de 181 pk en 430 Nm sterke 2.5 dieselmotor, de Triton Ralliart moet het doen met een 128 pk en 240 Nm sterke 2.4 diesel.

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.