Mito-ontwerper weg bij Alfa Romeo

Frank Stephenson
Alfa Romeo Mi.ToAlfa Romeo 8C CompetizioneFerrari 612 ScagliettiMaserati MC12Maserati QuattroporteFiat 500Fiat Grande PuntoFiat BravoBMW X5Mini Seven
De Alfa Romeo Mito blijkt het laatste kunstje van Frank Stephenson. De geruchten dat de 49-jarige Amerikaan zou opstappen gingen al langer. Het Amerikaanse AutoWeek heeft ze nu bevestigd.
Frank Stephenson verlaat Alfa Romeo als ontwerpdirecteur. Dat weet het Amerikaanse AutoWeek te melden. De geruchten dat Stephensons dagen in Italië waren geteld, gingen al sinds 2007. Toen riep Fiat-baas Sergio Marchionne de Lorenzo Ramaciotti, voormalig hoofdontwerper van Pininfarina, terug van zijn pensioen. Hij werd ontwerpbaas bij de overkoepelende Fiat Groep. Daarmee is die doorgroeimogelijkheid voor Stephenson afgesneden. Ramaciotti is bekend van de Ferrrai F40 en de 360 maar ook van de Daewoo Nubira.
Frank Stephenson werd geboren in Marokko en doorliep de middenbare school in Spanje. Hij is dus bekend met de Zuid-Europese mentaliteit. Het meest recente wapenfeit van Stephenson is de Mito, maar is ook de eindverantwoordelijke over de 8C Competizione. Sinds 2002 werkte hij bij Fiat. In die hoedanigheid werkte hij voor Ferrari-Maserati samen met Pininfarina aan de 612 Scaglietti, Quattroporte en de MC12. Verder deed hij een flinke duit in het zakje voor de Grande Punto, Bravo en de 500. In 2005 werd hij hoofd bij Fiat en Lancia en pas in juni 2007 trad hij aan bij Alfa Romeo.
Voordat het Italiaanse avontuur startte, werkte hij elf jaar bij BMW waar onder meer de X5 en Mini onder zijn leiding zijn vormgegeven. In het interview met het Amerikaanse AutoWeek geeft Stephenson geen reden op voor zijn vertrek. "Ik ben bezig met een paar mogelijkheden om mijn carrière voor te zetten." Stephenson wordt bij Alfa Romeo opgevolgd door de 40-jarige Christopher Reitz.

PRIVATE LEASE Alfa Romeo

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.