Mercedes SLS AMG E-Cell: de elektrische SLS!

Mercedes SLS AMG E-Cell
Mercedes SLS AMG E-CellMercedes SLS AMG E-CellMercedes SLS AMG E-CellMercedes SLS AMG E-CellMercedes SLS AMG E-Cell
De Porsche 918 Spyder, de Audi e-tron, er komt nogal wat elektrisch geweld aan, en Mercedes doet daar met de SLS AMG E-Cell vrolijk aan mee. Dit is de al eerder aangekondigde elektrische SLS.
Vier elektromotoren, die niet in de wielen maar vlak bij de wielen geplaatst zijn, wekken in totaal 533 pk en 880 Nm op. Officiële details zijn nog niet onthuld, maar een 0-100-sprint in 4 seconden moet een koud kunstje zijn met zo veel power.
De lithium-ion accu's zitten in de neus, de cardantunnel en achter de stoelen. Een laag zwaartepunt dus. De voorwielophanging moet trouwens wel worden aangepast. De standaard SLS AMG beschikt over double wishbones, bij de E-Cell gebruikt Mercedes AMG een multilink-ophanging. Het extra gewicht moet worden afgestopt door de keramische remmen, die bij de SLS AMG met de 570 pk sterke V8 optioneel zijn.
De E-Cell heeft een aangepast front, voor een andere luchtstroom onder de auto. Mercedes AMG belooft meer downforce. Ook aan de koeling van de vier elektromotors is gedacht.
In het interieur heeft de toerenteller plaatsgemaakt voor een teller die aangeeft hoe het er met de accu voorstaat. Op het centrale scherm kun je de werking van de elektromotoren bekijken.
Mercedes AMG heeft de SLS E-Cell een opvallend kleurtje gegeven: AMG lumilectric magno. De E-Cell is een rijdend prototype dat wordt klaargestoomd voor marktintroductie in 2015.

Lezersreacties (70)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.