We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes-Benz zet zijn oude strategie opzij en zal met de nieuwe E-klasse een andere koers gaan volgen dan tot nu toe gebruikelijk was. De leasemarkt en taxibedrijven zullen daarvan kunnen profiteren.
Mercedes-Benz zet zijn oude strategie opzij en zal met de nieuwe E-klasse een andere koers gaan volgen dan tot nu toe gebruikelijk was. De leasemarkt en taxibedrijven zullen daarvan kunnen profiteren.
Voorlopig zal de prijs van de E-klasse hetzelfde blijven (vanaf E 50.700). Mede door het Nederlandse belastingklimaat heeft de E-klasse de laatste jaren behoorlijk aan populariteit ingeboet. Waar de auto voorheen goed scoorde bij kleine ondernemers in de zakelijke markt, zoals taxi's, liep de verkoop in dit segment de laatste jaren terug. Hert merk heeft op dit punt dan ook terrein verloren. Mercedes-Benz heeft nooit echt voet aan de grond gekregen bij de grote leasemaatschappijen, met name door de weigering korting te bieden. Nu heeft Mercedes besloten de strategie aan te passen door van een aantal modellen uitgeklede versies aan te bieden. Deze zullen tot 10% goedkoper kunnen worden dan de laagste instapprijs die nu geldt. De uitgeklede versies zullen waarschijnlijk standaard zaken als regensensors, audio en aluminium velgen ontberen. Volgens Rob Dingemans van Mercedes-Benz Nederland zullen E-klasses bovendien als taxi's gedrosseld worden. Dat betekent dat het vermogen ies geknepen wordt, zodat de auto's goedkoper op de markt kunnen worden gebracht. Daarmee volgt Mercedes de strategie van veel andere merken in Nederland. Voor Mercedes is deze actie echter uniek en deze zal dan ook alleen in ons land ingezet worden in een poging om het verloren terrein van de E-klasse te heroveren.