Mercedes-Benz SLS AMG evolueert naar GT-versie

Mercedes SLS AMG GT
Mercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GT
Bij de SLS AMG kiest Mercedes-Benz voor de weg van de evolutie. De huidige versie maakt plaats voor een op vele fronten betere GT-versie.

Om maar meteen een van de belangrijkste vragen te beantwoorden: ja, de SLS AMG GT krijgt extra vermogen. Het totaal van de 6,2-liter V8 komt uit op 591 pk, 20 pk meer dan de huidige motor mobiliseert. Het maximumkoppel is 650 Nm. De sprint naar 100 km/h kost voortaan 3,7 seconden, 200 km/h staat na 11,2 seconden op de teller. De topsnelheid is begrensd op 320 km/h.

Er zijn nog meer aanpassingen: het AMG-team heeft de Speedshift-transmissie geoptimaliseerd, waardoor de gasrespons in de manuele modus beter is. Verder zijn de schakeltijden korter. Tot slot is de AMG Ride Control voor het onderstel geëvolueerd naar AMG Ride Control Performance. Doordat de dempers zich beter aan de staat van het wegdek aanpassen, is het mogelijk om snellere rondetijden neer te zetten.

Duurder
De SLS AMG GT heeft vóór 19-inch lichtmetaal, achter zijn er wielen met een diameter van 20 inch. Nieuw voor het interieur is de optie van AMG Designo Exlusive leer. Andere opties zijn onder meer koolstofvezel buitenspiegelkappen, een motorkap van datzelfde materiaal, een koolstofvezelpakket voor het interieur, keramische remschijven en een Bang&Olufsen audiosysteem.

De SLS AMG GT verschijnt in oktober bij de dealers. De SLS AMG GT gaat in Duitsland 204.680 kosten, de GT Roadster 213.010 euro. Daarmee is de GT daar een kleine twintig mille duurder dan de huidige versie. De Nederlandse prijzen zijn nu nog niet bekend.

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.