Mercedes-Benz onthult aandrijflijn SLS E-Cell

Mercedes SLS E-Cell
Mercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-CellMercedes SLS E-Cell
Mercedes-Benz werkt al jaren op de achtergrond aan de SLS E-Cell, een elektrische versie van de SLS AMG. We weten nu wat voor aandrijflijn het merk op het oog heeft.

Mercedes-Benz maakt gebruik van de kennis die het in de Formule 1 heeft opgedaan. Dat blijkt onder meer uit de toepassing van een KERS-systeem, dat remenergie opslaat en aangesproken kan worden voor extra snelle acceleratie. Performancedivisie AMG bemoeit zich ook met de ontwikkeling van de auto.
De aandrijflijn is goed voor 530 pk en een maximumkoppel van 880 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,0 seconden, wat tweetiende trager is dan de SLS AMG met benzinemotor. De vier elektromotoren zijn extra laag geplaatst om het zwaartepunt gunstig te beïnvloeden. De SLS E-Cell slaat z'n energie op in lithium-ion accu's.
De productie van de SLS E-Cell start –als de ontwikkeling volgens plan blijft verlopen- in 2013. Mercedes-Benz zal slechts een kleine serie van de auto bouwen. De aartsrivaal is de Audi E-tron, die ook rond die tijd op de markt wordt verwacht.

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.