Mercedes-Benz GLE is snelste SUV ter wereld

Onnodig overbodig!

Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900
Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900

Brabus maakt van de Mercedes-AMG GLE 63 Coupé de snelste straatlegale SUV ter wereld. De van nature al bepaald niet kinderachtige AMG 63-versie is als 900 Rocket Edition even overdreven als bloedsnel.

De kans dat je in een Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé om vermogen verlegen zit, achten we vrij klein. De sterkste variant van de GLE Coupé die Mercedes-Benz kan leveren heeft namelijk een 612 pk en 850 Nm sterke biturbo 4.0 V8 als krachtcentrale. Wie die ruim 600 pk toch te min vindt, kon al bij Brabus aankloppen voor een tot 800 pk en 1.000 Nm opgepompte versie daarvan. Die losgeslagen versie moet zijn meerdere nu erkennen in de Brabus 900 Rocket Edition, een compleet doorgesnoven SUV die volgens zijn scheppers direct de titel 'snelste straatlegale SUV ter wereld' claimt.

Brabus Mercedes-Benz GLE Rocket 900

Mercedes-Benz GLE

De knotsgekke Brabus 900 Rocket Edition is een tot maar liefst 900 pk en - op papier - 1.250 Nm opgeschroefde versie van de GLE 63 S Coupé. Volgens Brabus is het maximum koppel echter begrensd op 1.050 Nm.  Met die bonk primitieve oerkracht sprint de platgedrukte GLE in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid van de 2,5 ton wegende SUV ligt op een intense 330 km/h. Brabus heeft de 4.0 V8 opgeboord tot 4,5-liter en heeft onder meer de turbo's en het inlaattraject aangepast. De vliegensvlugge GLE is natuurlijk volgehangen met uiterlijke extraatjes en staat daarbij op heftig ogende 24-inch grote Monoblock-wielen met uit koolstofvezel vervaardigde inzetstukken. Onder de auto hangt een aangepast uitlaatsysteem met uitlaateindstukken die een diameter van 9 centimeter hebben. Stil thuiskomen is er toch bij dankzij een speciale 'Coming Home'-modus. Brabus legt de auto 2,5 centimeter dichter tegen het asfalt dan het origineel. Het interieur is wel heel opvallend uitgevoerd, compleet met een overdaad aan in het rood uitgevoerde delen.

Brabus gaat slechts 25 exemplaren bouwen. Stuk voor stuk hebben ze een kale vanafprijs van €381.243 exclusief belastingen...

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (31) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.