en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Een autofabrikant die in de hogere segmenten een model op de Chinese markt wil brengen, doet er goed aan die auto enigszins uit te rekken. In China zijn auto's als de 3-serie, 5-serie en C- en E-klasse leverbaar met een langere wielbasis en ook SUV's ontkomen niet aan die uitrekkerij. Eerder dit jaar presenteerde Audi in China de Q5 L en die auto krijgt straks weerstand van deze hagelnieuwe Mercedes-Benz GLC L.
De GLC L heeft een tien centimeter langere wielbasis en daarmee komt de afstand tussen de voor- en achteras uit op 2,97 meter. De totale lengte van de auto ligt op 4,76 meter, terwijl de Europese versie 4,67 meter lang is. Alle extra centimeters komen volledig ten goede aan de achterpassagiers. Op optisch vlak is er praktisch geen verschil met de GLC zoals wij hem kennen. Slechts de langere achterportieren verraden dat dit geen reguliere GLC-klasse is.
De GLC L komt in China naast de reguliere GLC-klasse in de prijslijst te staan. Mercedes-Benz levert de GLC L als 200, 250 en als 300. De meerprijs voor de verlengde versie ligt ten opzichte van de reguliere versie op grofweg € 1.300.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.