AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-AMG E53 Estate: flinke jongen, kleine motor

Subtopper

Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots
Mercedes-AMG E53 Spyshots

Mercedes-AMG is nog niet bijgekomen van het feestje rond de onthulling van de AMG GT, of het is alweer druk aan het testen met de volgende nieuwkomer, de Mercedes-AMG E53.

Bijna op de dag af twee maanden geleden schoof Mercedes-Benz de gloednieuwe E-klasse Estate naar voren. Een kloeke stationwagon, met een grotere wielbasis en iets langere koets dan zijn voorganger. Niet het toonbeeld van sportiviteit, zou je zeggen. Toch waagt ook Mercedes-AMG er zich weer aan en straks komt er zowel een E63 als een wat mildere E53  op de markt. Die tweede zien we hier, onder meer te herkennen aan de ronde uitlaateinden. Bij de E63 zijn die logischerwijs weer trapeziumvormig.

Uiteraard blijft het niet bij slechts deze verschillen. Het grootste onderscheid verwachten we onder de motorkap te treffen. De Mercedes-AMG E53 krijgt waarschijnlijk een geblazen 2.0 viercilinder die samen met elektromotor waarschijnlijk richting de 600 pk mobiliseert, de E63 gaat daar ongetwijfeld ruim voorbij, aangezien de C63 al 680 pk sterk is. Het is nog steeds de vraag of de E63 nou toch een zescilinder of zelfs een V8 krijgt. Concurrent BMW M5 (ook als Touring) wordt ook een plug-in hybride en krijgt mogelijk de V8 en elektromotor van de XM toebedeeld.

Mercedes-AMG E53 Spyshots

De Mercedes-AMG E53 komt ook weer als sedan.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren