AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer kracht voor Peugeots 407, 607 en 807
Voor modeljaar 2006 krijgen alle viercilinder benzinemotoren in de 407, 607 en 807 er paardekrachten bij. Bovendien voldoen de krachtbronnen nu allemaal aan de Euro IV norm.
Voor modeljaar 2006 krijgen alle viercilinder benzinemotoren in de 407, 607 en 807 er paardekrachten bij. Bovendien voldoen de krachtbronnen nu allemaal aan de Euro IV norm.
Het vermogen van de basismotor uit de 407, de 1.8-16V, steeg van 117 pk naar 125 pk. Het maximum koppel nam met 7 Nm toe naar 170 Nm. Dit heeft een positief effect op de prestaties gehad, de topsnelheid ligt nu op 203 km/h (was 200 km/h) en de sprint van 0 naar 100 km/h nam toe van 11,3 naar 10,3 seconden. Desondanks daalde het gemiddelde brandstofverbruik met tweetiende liter op 100 km.
Het vermogen van de 2,0-liter nam met 4 pk toe naar 140 pk, het koppel steeg met 10 Nm naar 200 Nm. De prestatiecijfers van de 407 en 807, waarin het blok ligt wijzigen nauwelijks.
Tot slot de 2,2-liter motor. Hier nam het vermogen toe van 158 pk naar 163 pk en het koppel van 217 Nm naar 220 Nm. Deze krachtbron vinden we terug in de 407 en 607.
Montage van de nieuwe motoren heeft er voor gezorgd dat de prijzen gemiddeld met enkele honderden euros zijn gestegen.
Nieuwe diesel voor 607
Bij de 607 is ook nog een wijziging in het dieselprogramma te melden. De 2,2-liter diesel werd vervangen door een 2,0-liter diesel van een nieuwere generatie. Dit 136 pk sterke blok wordt al enige tijd in bijna alle andere Peugeot-modellen geleverd. Ondanks de kleinere inhoud is het vermogen en koppel respectievelijk 3 pk en 6 Nm hoger dan bij het oude blok. Prestatiecijfers verschillen nauwelijks, vooral het brandstofvebruik ging naar beneden met een halve liter per 100 kilometer.
807 gamma uitgedund
De hierboven genoemde 2,0-liter benzinemotor is nog de enige benzinekrachtbron in het programma. De 2.2-16V en de 3.0 V6 zijn uit het gamma geschrapt. De beide diesels, de 2.0 HDiF en 2.2 HDiF, staan ongewijzigd in het programma. Voor het nieuwe modeljaar worden alle 807's standaard van ESP.
Het vermogen van de basismotor uit de 407, de 1.8-16V, steeg van 117 pk naar 125 pk. Het maximum koppel nam met 7 Nm toe naar 170 Nm. Dit heeft een positief effect op de prestaties gehad, de topsnelheid ligt nu op 203 km/h (was 200 km/h) en de sprint van 0 naar 100 km/h nam toe van 11,3 naar 10,3 seconden. Desondanks daalde het gemiddelde brandstofverbruik met tweetiende liter op 100 km.
Het vermogen van de 2,0-liter nam met 4 pk toe naar 140 pk, het koppel steeg met 10 Nm naar 200 Nm. De prestatiecijfers van de 407 en 807, waarin het blok ligt wijzigen nauwelijks.
Tot slot de 2,2-liter motor. Hier nam het vermogen toe van 158 pk naar 163 pk en het koppel van 217 Nm naar 220 Nm. Deze krachtbron vinden we terug in de 407 en 607.
Montage van de nieuwe motoren heeft er voor gezorgd dat de prijzen gemiddeld met enkele honderden euros zijn gestegen.
Nieuwe diesel voor 607
Bij de 607 is ook nog een wijziging in het dieselprogramma te melden. De 2,2-liter diesel werd vervangen door een 2,0-liter diesel van een nieuwere generatie. Dit 136 pk sterke blok wordt al enige tijd in bijna alle andere Peugeot-modellen geleverd. Ondanks de kleinere inhoud is het vermogen en koppel respectievelijk 3 pk en 6 Nm hoger dan bij het oude blok. Prestatiecijfers verschillen nauwelijks, vooral het brandstofvebruik ging naar beneden met een halve liter per 100 kilometer.
807 gamma uitgedund
De hierboven genoemde 2,0-liter benzinemotor is nog de enige benzinekrachtbron in het programma. De 2.2-16V en de 3.0 V6 zijn uit het gamma geschrapt. De beide diesels, de 2.0 HDiF en 2.2 HDiF, staan ongewijzigd in het programma. Voor het nieuwe modeljaar worden alle 807's standaard van ESP.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Peugeot
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Peugeot 308: vernieuwd én flink goedkoper, ook prijzen elektrische e-308 omlaag
Nieuws
20 verschillende modellen: deze Stellantis-auto’s zijn er met ‘Hybrid 145’-aandrijflijn
Nieuws
‘Stellantis volgt Toyota en Renault met vol-hybride’
Achtergrond
De Peugeot 406 is een fraai staaltje tijdloze klasse
Nieuws