McLaren 765LT Spider opgeschroefd tot 855 pk

Omdat het kan

Novitec McLaren 765 LT Spider
Novitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT SpiderNovitec McLaren 765 LT Spider

Novitec komt met een overtreffende trap van een overtreffende trap. De McLaren 765 LT Spider krijgt van de Duitse tuner een krachtinjectie en wordt gelijktijdig volgehangen met een reeks uiterlijke extraatjes.

De McLaren 765LT en 765LT Spider zijn de extra heftige Longtail-versies van achtereenvolgens de 720S en 720S Spider. Met 765 pk in plaats van 720 pk zijn ze veel krachtiger, maar ook die duizelingwekkende hoeveelheid pk's is blijkbaar niet voor iedereen voldoende. Tuner Novitec ziet in zijn klantenkring ruimte voor een nog krachtigere 765LT Spider en injecteert de van nature al heftige McLaren met tot 90 pk extra.

Novitec McLaren 765 LT Spider

McLaren 765LT

Het resultaat? Een tot 855 pk en 898 Nm sterke 765LT Spider die in slechts 2,5 tellen vanuit stilstand naar de 100 km/h schiet. De topsnelheid van het afgetrainde gevaarte is vastgesteld op meer dan 330 km/h. Hoeft het allemaal niet zo intens, maar vind je 765 pk toch te weinig? Ook dan kun je met je McLaren 765LT Spider bij Novitec terecht. Met de N-Tronic-module neemt het vermogen namelijk toe tot 817 pk en 879 Nm. Een stap daarboven staat een tuningskit (Power Stage 2) die zowel een herschreven motormanagementsysteem als een aangepast uitlaatsysteem naar de McLaren brengt met 855 pk tot gevolg. Ga je voor de Power Stage 3-optie, dan heeft je rechtervoet de beschikking over 840 pk. Een aangepast inlaattraject voor de twee turbo's die de 3.8 V8 rijk is zorgt voor de laatste 15 pk extra.

Novitec heeft lichtmetalen wielen in de maten 20- en 20 inch op de planken liggen en legt de 765LT Spider indien gewenst dichter tegen het asfalt. Geen Novitec-project zonder wat koolstofvezel extraatjes, dus zien we dat lichtgewicht materiaal terug op het achterdek, op de voorklep, ín de koplampen, bij de dorpels en bij de luchtinlaten op de flanken.

Lezersreacties (6) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.